Achtergrond plaatjesvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik heb een nieuwe Nokia 3300 gekocht en nou vraag ik me af of het op de een of andere manier niet mogelijk zou moeten zijn om je eigen foto's als achtergrond in te kunnen stellen .

Je kunt ieder plaatje dat je maar wilt als achtergrond gebruiken, dus ook een zelfgemaakte digitale foto. Configuratiescherm -> Beeldscherm -> Bureaublad en dan bladeren naar de foto die je als achtergrond wilt gebruiken. Bedenk wel dat vergroting naar beeldschermformaat niet altijd een mooi resultaat zal hebben.

uh, volgens mij bedoelt ie achtergrond voor in zijn telefoon

Aha. Sorry.
Dacht dat deze site over computers ging.

Als je had gekeken, zag je dat er een sectie Telefonie is. :)

Jawel, dat kan, je moet alleen naar je formaat converteren en de kleuren terugzetten naar 2 (gebruik hiervoor bijv. photoshop of PSP). Eigenlijk is zo'n mobiel niet geschikt voor achtergronden, ik heb een groot kleurenbeeldscherm en dat gaat veel beter.

(Oja, als je die plaatjes wilt verzenden: www.1rstwap.com biedt een gratis service aan)

Geplaatst door Muurhond
Als je had gekeken, zag je dat er een sectie Telefonie is. :)

Ik zie het. Had vannacht even niet goed opgelet. Nogmaals mijn excuses.

Geplaatst door computernerd
Jawel, dat kan, je moet alleen naar je formaat converteren en de kleuren terugzetten naar 2 (gebruik hiervoor bijv. photoshop of PSP). Eigenlijk is zo'n mobiel niet geschikt voor achtergronden, ik heb een groot kleurenbeeldscherm en dat gaat veel beter.

(Oja, als je die plaatjes wilt verzenden: www.1rstwap.com biedt een gratis service aan)
Volgens de gebruiksaanwijzing kan het formaat bmp jpg gig en png worden gebruikt voor de nokia 3300 , ik zou dus niets hoeven aan te passen als het goed is.
Maar als ik hem aansluit op de pc dan lukt het me wel om de foto's erheen te importeren en dat blijkt ook wel uit het beschikbaar geheugen, alleen kan ik ze met geen mogelijkheid terugvinden, ik heb echt alles in de menusessies nagelopen , en de grootte van de plaatjes is niet al te groot, rond de 20 kb , terwijl maximaal 128 kb per plaatje wordt ondersteund.
Iemand ervaring met het openen van de plaatjes ?

Natuurlijk. Om gelijk naar de members ection te gaan, kan je beter naar www.1rstwap.com/1rstwap gaan. Vandaaruit kies je voor "signup now!". Na het invullen van al die registratie dingen krijg je een smsje (hoef je niet te betalen hoor ;)) met daarin een activatie code die je moet invoeren. Nadat dat allemaal gedaan is, moet je inloggen en ga je met je muis bovenop "mobile services" rechtsbovenin staan. In het menu wat dan verschijnt kies je voor "ringtones & logos" en kies je in het nieuwe scherm dat verschijnt voor "Download your own ringtone" of "download your own logo" onder de nokia heading. Daarna worden alle instructies gegeven en kan je verzenden. Het is een hele snelle service, en zeker binnen een minuut heb je je ringtone of logo ontvangen. Ze hebben ook een gratis sms service voor de geinteresseerden!

En wat kost het om die logo's te ontvangen ?
Maar eigenlijk gaat het mij om achtergrondplaatjes in kleur, hebben ze die daar ook ?

Overigens bedankt dat je me helpt !

Jammer , maar ik heb geprobeert om te registreren maar T-mobile als provider accepteert hij niet.
Weet je misschien een ander ?

Logo's ontvangen is gratis, maar de nokias uit 3300 serie hebben niet eens kleurenscherm ( :confused: ) hoe wil je daar dan een plaatje in kleur er op te zetten?

Ja, ik weet dat T-mobile die service niet biedt, jammer :(. Nee, verder weet ik het niet.

De nokia 3300 heeft wel degelijk een kleurenscherm, kijk maar eens bij google.

De 3300 :) ah... :) ik dacht dat ie een mobiel uit de 33XX serie bedoelde :). Tsja, al die nieuwe mobieltjes die nu uitkomen.... om kleurenplaatjes op je mobiel te zetten, moet je eigenlijk OF een datakabel hebben, of met WAP downloaden. Ik gebruik Imode om mijn plaatsjes op mijn mobiel te zetten, maar volgens mij is die 3300 daar niet geschikt voor. T-Mobile heeft T-zones, misschien is dat wat voor je?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan