• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Achtergrond van een werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

BLOB1

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2007
Berichten
9
Beste alle,

Ik zit met het volgend probleem. Ik heb een bestand gemaakt en om dit betand mooier te maken heb ik een achtergrond toegevoegd. Nu wil ik dit bestand MET achtergrond uitprinten. Ik weet dat dit niet gaat en EXCEL zelf geeft als tip om het bestand op te slaan als webbestand. Ik heb dit dan ook gedaan maar de originele opmaak blijft hierdoor niet bewaard. Nu is mijn vraag of er een mogelijkheid is om toch vanuit excel het bestand met achtergrond uit te printen.(middels lug inns ofzo)

Ik kan helaas geen voorbeeld plaatsen, omdat het bestand in kwestie zeer gevoelige informatie bevat wat ik er niet zomaar uit kan halen.

Groetjes,

Bart
 
Ai, das jammer:

Microsoft:
"Background patterns do not print and are not retained in individual worksheets or items that you save as Web pages. However, if you publish an entire workbook as a Web page, the background is retained."
 
bart,

als je alles selecteert en je houdt de shift toets in om naar bewerken - figuur kopiëren te gaan, kan je het document misschien in word printen met achtergrond.

steven
 
Re:

Ja dat klopt.

Dat is ook de methode hoe ik het ga oplossen. Ik heb ondertussen even verder gezocht en het blijkt dat verschillende open source programma's dit wel kunnen. Dus ik ben hiervan de mogelijkheden aan het onderzoeken.

Ik vind het wel jammer dat het niet gaat in Excel. Dit bestand moet ik vaak gebruiken en ik heb eigenlijk geen behoefte om elke keer het gehele werkblad te kopieren in een ander programma. Maar totdat ik een definitieve oplossing heb, zal dit wel de methode zijn.

Toch bedankt voor jullie hulp voor dit probleem.

Groeten,

Bart
 
Bart,

Goed nieuws kan dus wel printen met achtergrond.
zie bijlage.

Heb wel eerst de achtergrond moeten weg doen wegens te groot bestand (179kB).


Eerst een achtergrond plaatsen en dan de macro uitvoeren?


Suc6

Pierre
 

Bijlagen

  • Print_Sheet_Background_VBA.zip
    13,9 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Re:

Beste Pierre,

Harstikke bedankt voor je oplossing. Ik hem hem getest en nu werkt het uitstekend!

Bedankt,

Bart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan