Achtergrond website

Status
Niet open voor verdere reacties.

khk464

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Hallo, ik heb op mijn site enkele paginas met een achtergrond die mee naar boven scrolt met de tekst of miniaturen mee. Nu had ik die achtergrond graag vastgezet. Ik gebruik frontpage, dus van programeren ken ik niet zoveel. Ik heb hier op dit forum al vanalles gevonden om dit te doen maar geen enkele oplossing werkte. Kan dit misschien niet met frontpage?

Groetjes

Kijk even op mijn tutorial, bij het hoofdstuk scripts e.d. en dan bij het gedeelte "achtergrond fixeren".

Let op! Gewoon in de bron erbij plakken geen Frontpage items hiervoor gebruiken.

MVG

Dimage, dat heb ik dus geprobeerd en om de een of andere reden gaat dat niet. Als het zo moet dan doe ik iets fout en dan zal ik nog verder moeten zoeken. Ga het in elk geval nog eens proberen. Ik heb wel frontpage 2002. Misschien daaraan?

Groetjes

Aanpassing: wat meer is as ik dat doe dan is mijn achtergrond verdwenen.:8-0:

dit is nu de regel: (body background="images/achtergrond%20seven.jpg")

Laatst bewerkt:
Moet niet uitmaken.

Zo moet je het doen;

Ga op je pc naar de website > open daarvan de index > ga naar de pagina waarvan je de achtergrond wilt fixeren > klik binnen deze pagina (wel op de plek waar de achtergrond staat) met rechts > kies voor bron weergeven > zoek daar het stukje op waar de verwijzing naar je achtergrondplaatje staat, bijv: [BODY BACKGROUND="images/3d_06.jpg"] en plak daar na de laatste " het gedeelte bgproperties=fixed.

Kies daarna voor > bestand > opslaan en ververs de pagina, nu zou het moeten werken.

Kortom voor dit geheel absoluut geen Frontpage gebruiken.

Ps: Dit zou er dus bij jou moeten komen te staan;
(body background="images/achtergrond%20seven.jpg" bgproperties=fixed)

Uiteraard ( en ) vervangen door < en >

Gelukt, bedankt Dimage, weet je wat ik fout deed? De regel maakte ik wel goed, maar :o , dan bekeek ik het resultaat met de knop normaal onderaan de pagina, inplaats van voorbeeld. Zo zie je maar een kleine vergissing. Bedankt in elk geval en o ja aan je website over frontpage heb ik al veel hulp gehad hoor, het is een mooie en eenvoudig te gebruiken hulp.

Groetjes Ludo

Het is iig gelukt en dat is het belangrijkste :)

Veel succes met je website :thumb:

MVG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan