Achtergrond WebSite

Status
Niet open voor verdere reacties.

Parjeeno

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2006
Met Frontpage heb ik een (jpg) fote als achtergrond van de pagina ingesteld.
Het scherm wordt dan volgezet met die foto, je ziet dan 1,5 keer de foto als achtergrond van de site. En als je een lagere resolutie ingestelde hebt zie je de foto maar voor de helft.
Is het ook mogelijk dat het scherm gewoon gevult wordt met 1 foto, ook in ander resoloties?

Alvast bedankt.

Met Frontpage heb ik een (jpg) fote als achtergrond van de pagina ingesteld.
Het scherm wordt dan volgezet met die foto, je ziet dan 1,5 keer de foto als achtergrond van de site. En als je een lagere resolutie ingestelde hebt zie je de foto maar voor de helft.
Is het ook mogelijk dat het scherm gewoon gevult wordt met 1 foto, ook in ander resoloties?

Alvast bedankt.
misschien een kans dat met php je dat lukt maar daar heb ik geen verstand van. Ik zou een tabel maken waar je alles in stopt (ik heb geen flauw idee hoe dat moet in frontpage) en zorg dat die tabel zo groot is als je scherm (100%) en laat dan je foto horizontaal (width) oprekken zo groot als de tabel is.. Helaas ben ik niet erg bekend met frontpage dus weet ik niet hoe je dit zou moeten doen, maar als je er een beetje verstand van hebt zou het moeten lukken
Succes!

misschien een kans dat met php je dat lukt maar daar heb ik geen verstand van. Ik zou een tabel maken waar je alles in stopt (ik heb geen flauw idee hoe dat moet in frontpage) en zorg dat die tabel zo groot is als je scherm (100%) en laat dan je foto horizontaal (width) oprekken zo groot als de tabel is.. Helaas ben ik niet erg bekend met frontpage dus weet ik niet hoe je dit zou moeten doen, maar als je er een beetje verstand van hebt zou het moeten lukken
Succes!
Bedankt voor je reactie.
Maar ik snap niet precies wat je bedoeld.
Als ik een foto als achtergrond instel bij de tabel krijg ik het zelfde probleem als welke ik beschreef en als ik de afbeelding er gewoon in plak krijg ik onder de tabel nog een stuk wit en daarom een schuifbalk.
Kan je ook iets instellen zodat ik geen last meer heb van dat stuk wit en die schuifbalk.

Alvast bedankt

Probeer eens de foto te vergroten en zet hem dan als achtergrond meschien helpt dat...

Het is eigenlijk zeer makkelijk

Gewoon je foto invoegen, en bij je code zal je zien staan:
< img src="foto.jpg" width="640" height="480" >

Verander de waardes achter width en height gewoon in 100% en je foto zal altijd de volledige breedte en hoogte van je scherm opvullen.

Wel moet je even uitzoeken hoe je dit in Frontpage als achtergrond kan instellen.

Nog een fijne oplossing is volgende bodyregel:
< body style="background-image:url(test.jpg); background-repeat:no; background-attachment:fixed; background-position:center;" >

Greeets

G

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan