Achtergrond website

Status
Niet open voor verdere reacties.

cristimita

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2007
Berichten
31
Hallo allemaal!!

ik heb het volgende vraag. Ik ben bezig om voor mijn site een nieuwe achtergrond te maken. Ik heb een achtergrond gemaakt met photoshop met mooie swirls. Ik vind hem leuk maaarrrr de afmetingen zijn 1563*838 dat is vrij groot. Zelf heb ik gezien bij andere websites dat hun achtergrond zelfs groter is... en die laden heel snel of gewoon eigenlijk gelijk:shocked:
Maar die van mijn duurt even iets langer om te laden op ie of firefox kan ik daar iets aan doen?:eek:

Dank jullie allemaal,

Cristina
 
Waar host je je website? Als het gratis is is dit geen verassing.
 
kan ik de link van de site plaatsen zodat jullie het kunnen zien?
Ik heb een pakket bij argeweb die niet echt goedkoop is en internet van ziggo alles in een plus pakket duss...
 
i.d.d. graag even een linkje om te kunnen kijken, eventueel ook even een link van een andere website die jij als voorbeeld gebruikt hebt???
 
Probeer de afbeelding eens met een adnere extensie op te slaan, hij is ongeveer 6 keer zo groot aan KB's als die van jouw voorbeeldsite, dat heeft te maken met de compressie, en die van gif staat is wat dat betreft kleiner... Lange laadtijd is hier overigens niet het geval...
 
Jongens wat zijn jullie goed!!!:p

ok ga ik nu doen!! wat vinden jullie eigenlijk van de achtergrond???:)

groetjes,

Cristina
 
Ziet er goed uit, de hele website sowiezo... Alleen de copyright is van 2008, is misschien handig om te veranderen naar '2008-2010' of '2010'
 
Dank je wel gast0231 !!!

ik heb een andere achtergrond geplaats die kleiner is qua kb maar waardoor een beetje onscherp is.
Hoe kan ik heb oplsaan met minde kb's maar dat ie niet onscherper wordt?

ik heb eigenlijk nog een andere vraag, wat moet ik doen om de achtergrond zich laten aanpassen aan de grote van de scherm van pc/laptop. Ik zie nu bij een 15'' laptop dat ie zich niet aanpast en daardoor niet helemaal mooi komt uit te zien, bij mij 17'' is aan de zijkanten nog de verloop naar zwart te zien namelijk...

het viel me ineens op hahaha
Gracias en groetjes,

Cristina
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is nog best lastig, je zou veel achtergronden op alle resoluties kunnen maken en dan met Javascript de resolutie herkennen en de afbeelding daarop aanpassen, maar ik denk niet dat dit zoveel werk waard is.
 
Is er niet iets waardoor die niet onscherp wordt? :(
is zo jammer ...

Trouwens gast0231 bedoel je dat het heel lastig is van de kwaliteit van de foto of het zich aanpassen aan de grote van de scherm???
ik ben altijd in voor een uitdaging!! ;)

Groetjes,

Cristina
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik merk indd dat de site niet echt snel laadt. Wat je kunt doen is wat compressietechnieken proberen, zoals de nieuwe techniek Smush.it van Yahoo (klik).
 
Het gaat mij erom dat dit in Javascript best uitgebreid is en dat lang niet iedereen javascript aan heeft staan waardoor voor veel mensen het werk niet echt nuttig is...
 
Excuus cristimita, in de link van de Smash.it techniek stond de naam er zonder punt tussen de "h" en de "i", waardoor er het woord sh*t verschijnt, wat is weggepiept door het forum. Omdat ik de link dus niet correct over kan brengen, kun je het beste op google zoeken naar "yahoo smash.it" en dan de op de link van de yahoo site klikken.
 
Dank je wel DJ14 ik ga zo even kijken.

gast0231 is snap nu even niet meer waar je het over hebt eigenlijk :(
heb je het over dat achtergrond die zich aanpast aan de grote van de browser of....

:love: Cristina
 
Laatst bewerkt door een moderator:
i.d.d. heb ik het over de achtergrond.

Jij geeft aan dat de achtergrond er op verschillende resoluties niet overal even mooi is. Nu kan dit met Javascript opgevangen worden, maar dat is veel werk...
 
www.smush.it, en dan doorklikken op de link Smush​​​it.com bij Try it out. ;)

Truc speciale: wie het weet, kan hier desgewenst heel hard SH​​IT roepen zonder dat de automatische censuur van het forum ingrijpt. :d
(alleen inbouwen in een link kan weer net niet)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan