Achtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chargeotto

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Ik ben bezig met een site aan het bouwen en ben begonnen met de frames.
Er zijn 3 frames, een menu, een balk bovenaan waarin ik de naam van de site wil zetten, en gewoon een pagina waar alle pagina's getoond worden als je in het menu iets kiest.

Nu ben ik eerst begonnen een layout te maken. In de balk bovenin ben ik begonnen en probeer nu een plaatje erin te stopppen die de hele balk vult, alleen lukt het niet echt, want je blijft een wit randje eromheen zien, en als ik dan de schermresolutie verander loopt het helemaal in de soep.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat een plaatje een pagina (in dit geval de balk) helemaal vult, zonder dat er witte randen te zien zijn, en verder het niet uitmaakt als je de schermgrootte veranderd???

PHP:
<body background='bestandsnaam + plaats'></body>

of

PHP:
<body id='header'></body>

en in je css
PHP:
#header{ background-image: url(de link naar je plaatje); }

Dat heb ik gedaan, nu heb ik dus mijn plaatje als achtergrond, maar geeft hij het hele plaatje helemaal weer, en dan de laatste 2 cm is het plaatje niet lang genoeg en begint hij dus weer opnieuw, ligt dit aan het plaatje dan, want dan moet ik even een grotere balk maken.

Of kan dit ook met html opgelost worden, want ik neem aan dat als iemand anders op een andere pc een andere schermgrootte heeft dat het dan weer niet klopt.
Of denk ik dit verkeerd??

P.S. Waarom staat de tijd van dit bericht verkeerd?? Volgens mij is het nu al half 11 geweest.

Laatst bewerkt:
Ja... als het plaatje niet breed genoeg is herhaald deze... (of je moet repeat-no, maar dan krijg je een witte balk)

Voor een achtergrond zou ik de breedte van je plaatje op minimaal 1200 zetten. Hierbij wordt het wel groter (bestandsgrootte), zodra de schermgrootte breder wordt gaat deze in de meeste gevallen nog gewoon mee (tot extreme maten)

Kijk even wat je zelf het prettigste vind =)

Nu heb ik de grootte van de afbeelding op een breedte van 1500 pixels staan.
Alleen is er ook geen optie in html, om de afbeelding dan nog uit te rekken, of in te rekken mocht de pagina breden of smaller zijn op een andere computer.
Want ik heb nu de tekst wel in het midden van het plaatje staan in de balk, maar is dat op een andere computer ook zo??

Probleem is opgelost, lag niet in het plaatje zelf, maar in de frames zelf.
Ik had namelijk de 2 opgegeven maten beiden in procenten gegeven, dus zouden de maten op iedere pc verschillen en de afbeelding dus niet netjes getoond worden.
Nu heb ik bij de frames bij 1 maat een sterretje staan. Iets heel simpels vergeten dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan