• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Achtergrondafbeelding wordt vermenigvuldigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patie

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2010
Hallo,

Ik wil een blad een achtergrond geven door middel van een afbeelding of foto. (Zodat ik er overheen kan typen)
Als ik dit doe dan wordt deze "vermenigvuldigd" weergegeven over het hele blad.
Ik wil hebben dat die afbeelding of foto maar 1x wordt afgebeeld.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Ik heb google er al op los gelaten en hier op de site gekeken, maar kom er niet uit.
Iets met CSS zie ik een paar keer maar dat snap ik allemaal niet en weet niet eens wat het is.
Dus als het makkelijker kan graag...

Uitleg mag in Excel 2007 of 2010.

Alvast bedankt,

Patie

Beste Patie ;)

Dit hangt af van de grootte van je foto.
Dit is een beetje zoeken.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Beste Patie ;)

1024 x 768 pixels is net te groot.

Als je de paginaeinde optelt kom je aan 14 kolommen * 64 pixels = 896 pixels
Voor de rijen is dit 33 rijen * 20 pixels = 660

Dus als je een afbeelding hebt van 896 * 660 pixels in liggend formaat dan zal dit uw A4 volledig bedekken.

Groetjes Danny. :thumb:

Overigens heeft CSS met HTML en websites bouwen te maken, daarover verder zoeken is dus verspilde moeite :)

Bedankt voor het reageren!

Ik ben wat gaan puzzelen met koptekst en voettekst.
Opzich werkt het wel maar nu wordt het blad verdeeld in meerde bladen.
Er staat overal 'klik hier om gegevens toe te voegen'.
Hoe haal je deze 'bladen' weg?

Bekijk bijlage Test.xlsx

Hi,

bij menu beeld --> klikken op normaal, maar ik vrees dat je probleem van je afbeelding dat niet opgelost is ! :rolleyes:

Joske

Heb je eigenlijk mijn link uitgeprobeerd ?
Hier kan je als achtergrond een afbeelding inladen. Deze blijft onzichtbaar en je werkt gewoon verder op je werkblad en als je daarna afdrukvoorbeeld selecteerd zie je je werkblad met de waarden en met de afbeelding op de achtergrond

Heb je eigenlijk mijn link uitgeprobeerd ?
Hier kan je als achtergrond een afbeelding inladen. Deze blijft onzichtbaar en je werkt gewoon verder op je werkblad en als je daarna afdrukvoorbeeld selecteerd zie je je werkblad met de waarden en met de afbeelding op de achtergrond

Ja ik had je link uitgeprobeerd.
Het is toch net niet wat ik zoek want ik wil het niet gebruiken om af te drukken maar gewoon voor het mooie ;).

Ik ben (nog steeds) bezig met een voetbalcompetitie en die wil ik met wat achtergrondfoto's opleuken.
Het hele schema werkt prima! Nu nog wat plaatjes erbij. (achter de tekst dus dat ik over de foto's heen kan typen).

Leek me niet echt een heel moeilijk iets maar blijkbaar valt het toch heel erg tegen...

Als iemand de oplossing heeft dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Na lang zoeken heb ik het eindelijk gevonden!

Hier een uitleg:

Op de site hieronder gebruiken ze photoshop elements 7.0! (Werkt denk ik ook wel met een ander programmatje).

http://www.jasmania.nl/photoshop/transparant.htm

Gewoon een witte achtergrond laten en opslaan.

In Excel invoegen als afbeelding > rechtermuisknop op afbeelding > grootte en eigenschappen > Opvulling: Opvulling met figuur of bitmappatroon en klik op bladeren om je plaatje te kiezen > Doorzichtigheid instellen.

Dan nog juist op maat maken en klaar.

Uitleg is voor Excel 2010

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan