achtergrondkleur bureablad

Status
Niet open voor verdere reacties.
die .ico had ik eerst dus opgeslagen als .bmp, later als .gif. dat waren de enige 2 keuzes die ik kon maken...
 
hu? Da's raar. typ er eens .ico achter en probeer nogmaals op te slaan. Krijg je nu wel ico-bestanden?

Heb je dat opslaan naar ico met transparantie in irfanview al geprobeerd?

James
 
YES, YES, YES !!!!!! 't werkt!!!
James en Guus, bedankt!!!:love: :thumb: :love: :thumb:
Jullie zijn schatten!!!

btw: sorry voor 't 'schreeuwen van de yessen'
 
Dan heb je het plaatje waarschijnlijk direct opgeslagen door er rechts op te klikken.
Je moet op het download-symbooltje achter het plaatje klikken - zie bijlage in mijn vorige bericht (waar het handje staat).

Guus.
 
Allez vooruit, weeral een tevreden klant. LOL:D
Duw je nog even op: "vraag is opgelost", helemaal onderaan rechts het scherm?

James:)
 
Wat denk je, ben ik lekker bezig om al die icoontjes aan te passen, gebeurt er dit, zie bijlage:

ik word nu lichtelijk gek, ik sla ze precies hetzelfde op en toch heb ik nu verschil......snik, snik...:confused: .
of de moeheid slaat toe....:(
 

Bijlagen

  • presentatie1.jpg
    presentatie1.jpg
    51,8 KB · Weergaven: 16
Dan grijp je naar Irfanview.
Open je ico daarin, en sla hem direct terug op door opslaan als... te nemen en daar terug ico.
Dan krijg je rechts dit venster, vink het vakje aan.
Irf-ico-ico.gif


Sla op.

Werkt dit niet, dan doen we het via een omweg.
ICO --> GIF, daarbij kan je je transparante kleur instellen (zie vorige berichten)
GIF --> ICO, met dat aanvinkvakje van hierboven aangevinkt.

James:)
 
Nou James,

Het is hopeloos, wat ik ook doe: opslaan als gif, ico, of wat dan ook, het werkt niet meer. Ik heb ook al diverse variaties van transparantie uitgeprobeerd, allebei aangevinkt, alleen de onderste, alleen de bovenste, geeneen, het helpt allemaal niets, ik snap er dus ook niets meer van...:confused:
Diverse mogelijkheden van opslaan, oa zoals Guus zei, lost het probleem ook niet op.
 
Ik zie het niet meer zitten, laat maar....ik kan daar toch zo van balen dat, ondanks jullie hulp, het niet lukt.
Maar toch, bedankt dus!
 
Toch nog maar een laatste berichtje voor dit topic....
'het is gelukt....!!!!!'
Ik heb ze nu nogmaals gedownload zoals Guus zei, eerder ook al geprobeerd, maar toen niet gelukt, maar nu ging het ineens helemaal goed.


Thanx allemaal voor het meedenken!:thumb:
 
dat zal wel, James...ik werd er zelf ook niet goed van!;)
 
Hmmm, ben ik weer......:eek:

Start ik net m'n pc op en wat denk je....grrrrr....:mad:
een paar icoontjes goed en een paar niet...kijk zelf op in de bijlage.....

James, hellup.....:(
 

Bijlagen

  • presentatie1.jpg
    presentatie1.jpg
    9,7 KB · Weergaven: 13
Geplaatst door Thea41
James, hellup.....:(
Voel me wel vereerd dat je naar mij roept, maar dit weet ik even niet. Je weet toch dat zwarte katten ongeluk brengen?;)
(Zijn ook mijn favoriete dieren hoor)

James:)
 
aja, maar deze niet hoor....mijn lieve zwarte kater is een schat, vandaar die leuke icoontjes.:cool:
 
Heb je al die icoontjes op dezelfde manier ingevoegd? Waren het die icoontjes waar je eerder al mee "geëxperimenteerd" had? (ico-->gif-->ico transparant e.d.)

Probeer het originele bestand nog eens van de server te halen. Verzet/verwijder/hernoem die bestanden ook niet. Je computer moet wel het path naar die bestanden kunnen terugvinden.

James:)
 
Hmmm James,

Ik heb er nu een aantal die ik nu miste, weer opnieuw gedownload, en laten staan, zoals je voorstelde, dus niet veranderd. Nu heb ik de pc weer opnieuw opgestart en wat denk je:......ze staan erweer!! (goed, wel te verstaan, dus...!)
So far so good...:D

Bye, bye James...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan