achtergrondkleur golive cs2 werkt niet overal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suuzel

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2011
Ik ben net begonnen met Golive en ben bezig met het maken van een site. Ik begin het hier een daar een klein beetje te snappen (ben dus nog een echte beginner). Nu is het mij gelukt om een menu te maken, die is blauw, een banner te plaatsen (afbeelding) en nu wil ik verder een grijze achtergrond. Dat is mij m.b.v. 'Help' in golive gelukt bij 1 pagina. Nu wilde ik dit bij alle pagina's doen maar als ik dan hetzelfde doe als wat ik bij die eerste pagina heb gedaan gebeurt er vervolgens niks??? De achtergrond blijft wit..

dit stond er in Help:
Een afbeelding of kleur op de achtergrond van een pagina toepassen.
Klik rechtsboven in het documentvenster op het pictogram Pagina-eigenschappen weergeven .
Klik in Kenmerken Pagina op de tab Pagina.
Voer in het gedeelte Achtergrond een van de volgende handelingen uit:
Selecteer Kleur en dubbelklik op het kleurveld. Selecteer een kleur in de Kleurenkiezer en klik op OK.

Weten jullie hoe het komt dat de achtergrond bij die ene pagina wel gewoon grijs wordt, en bij de andere pagina's niet? (terwijl ik hetzelfde doe)

Hoi Suuzel,
Hier doet zich een raadsel voor! :)
Maar van een afstandje is niet te zien wat er gebeurd is.
Kan je allebei de pagina's even ergens online zetten?
Dan valt wel uit de broncode op te maken wat er aan de hand kan zijn.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hoi CSShunter,
ben ik in ieder geval niet de enige die dit raar vind ;-)
ehm over dat online zetten moet ik ff navragen, het was de bedoeling namelijk dat het pas online kwam als het af is... En ik weet trouwens (nog) niet hoe dat online zetten moet. Ik laat het nog even weten.

Laatst bewerkt door een moderator:
het was de bedoeling namelijk dat het pas online kwam als het af is...
Ik weet niet of dat handig is, want dan kan je niet in het echte leven testen (met verschillende browsers, enz.) of alles het goed doet.
  • Zelf maak ik voor een bouwfase altijd een index.html aan met de tekst "Under construction" of zoiets. Dat zien dan de bezoekers die naar het domein komen. Verder kunnen ze niet zien wat er op de site al achter de schermen gebeurt.
  • Wat later de index.html moet worden (of de index.php), geef ik tijdelijk een fantasienaam, bv. testfase-1.htm.
  • Alle andere pagina's dan de homepage, en alle images, stylesheets, scripts en andere toebehoren kan ik al uploaden naar de mapjes waar ze in thuis horen. Omdat de latere homepage ontbreekt, kan niemand ze zien.
  • Als ik de fantasienaam (die niemand weet, en niemand ook uit de index.html kan afleiden) invul achter de domeinnaam, kan ik 'm testen; net als alle andere pagina's die er achter hangen (maar waarvan ook niemand de naam weet).
  • Eventueel kan je ook de opdrachtgever op die manier laten meekijken, en alles laten goedkeuren.
  • Is alles compleet en in orde, dan verwijder ik de index.html met het "under construction", en noem ik het bestand met de fantasienaam nu index.html (of index.php; afhankelijk van wat voor soort site het is).
  • Daarmee draait de site in één klap. En meteen goed! :)
Als je de domeinnaam en de fantasienaam hier opgeeft met "punt" in plaats van de echte punten ertussen, wordt het geen echte link. Dan kunnen alleen de bezoekers van dit topic weten hoe de site heet en wat de pagina's zijn met het probleem.

- Hoe het uploaden met Golive gaat, weet ik ook niet. Zelf doe ik het altijd met FileZilla, een los upload-programma.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan