achtergrondkleur specifiek tekstvak aanpassen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ThMa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ThMa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2016
Beste,

Ik heb aan de hand van een (voor de rest zeer leerrijke) tutorial op youtube een kalender in Access gemaakt, bestaande uit 42 tekstboxen, genaamd van kalender1 tot en met kalender42.
Deze staan dan gevuld met de data specifiek voor die dag. Momenteel werkt dit zeer goed maar ik had hier graag nog een 'feature' aan toegevoegd dat bij de huidige dag de achtergrondkleur in het geel komt te staan zodat het snel duidelijk is welke dag vandaag is.

De 42 tekstboxen zijn gelinkt aan een array met 0 tot 41 rijen en elke rij bevat 3 kolommen.
De eerste kolom bevat de datum van dat tekstbox in Clng-vorm. De tweede kolom een waar/onwaar-argument om al dan niet zichtbaar te zijn en de 3de kolom laat de eigenlijke tekst zien.

Ik had hier voor het volgende:

If myArray(i, 0) = CLng(Date) Then

Kalender9.BackColor = RGB(255, 255, 150)

End If

Momenteel wordt dus Kalender9 geel van achtergrond maar ik had graag de specifieke tekstbox geselecteerd.
Ik heb dit al geprobeerd met Control-functie, public functions die een stringwaarde (vb. Kalender8) teruggeven, ... maar ik krijg steeds een syntaxmelding.

Kan iemand mij even verder helpen?
Alvast bedankt!

Vriendelijke groet.

Voorbeeldje doet wonderen. Ik heb zelf tal van dit soort formuliertjes gebouwd, ook met dit soort markeringen, maar elk formulier werkt anders dus ik moet het formulier er zelf bij zien.

Ik krijg 'm niet uitgepakt; kun je het bestand nog een keer posten? Wel als zip, want op het werk kan ik alleen zipjes openen.

Ter vergelijking een kalendertje dat ik zelf heb gemaakt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan