• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Achtergrondkleur toepassen naar aanleiding van waarde in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoroen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jul 2007
Hallo allemaal,

Om de gebruiks vriendelijkheid van een excel bestand te verbeteren, wil ik bepaalde cellen een achtergrondkleur geven. In de cel komt een waarde (10,20,30,etc) en afhankelijk daarvan wil ik automatisch een reeds vastgelegde achtergrond kleur meegeven.

Na al redelijk wat zoeken, kom ik hier nog steeds niet uit. Heeft er iemand enig idee hoe ik dit kan verwezenlijken?

Alvast bedankt voor de moeite,

Jeroen Leenderts

Yoroen's Page

Hi Yoroen,

Welkom op het forum.

Dit kan met "voorwaardelijke opmaak".

Joske

Bedankt voor de goede hint. Helaas kom ik er achter dat ik maar 3 condities kan maken, hoopte op een stuk of 10 :(

Jeroen

over welke waardes heb je het? als hier een systematiek in zit, kan je deze verwerken en heb je met 1 voorwaardelijke opmaak misschien voldoende.

steven

Het idee is als volgt.
20 verschillende cellen, die je handmatig een waarde geeft 0-10-20-30-...... t/m 100. Iets lager in de cel staan deze waarden genoemd met de gewenste achtergrondkleur.

Hopelijk is het zo duidelijk.

Jeroen

bij voorwaardelijk opmaak zet je:
Code:
formule = =MOD(K138;10)=0
MOD is REST in het nederlands

steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan