Achtergrondmuziek op gezette tijden pauzeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merijnbosma

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
Hallo,

Is het mogelijk om de achtergrond muziek tijdens een foto presentatie stop te zetten zodat er een kort filmpje afgespeeld kan worden?

En dan wil ik nog graag weten of ik een tijdlijn kan zien van de totale presentatie liefst met de foto's erbij. En iets van een totale tijdsberekening. Maar volgens mij hebben ze daar helemaal niks mee gedaan bij MS :s

Mvg Merijn

Laatst bewerkt:
Hmmz tot nog toe weinig reactie helaas. maar goed ik heb het als volgt geprobeerd:

Ik heb heel zielig met een stopwatch de presentatie afgekeken (20min) en de filmpjes afgewacht en de tijden genoteerd waarop ze beginnen en eindigen.
Vervolgens muziek achter elkaar geplakt met audacity en daar stiltes in geknipt met fade-in en fade-out.
Dit leek aanvankelijk te werken alleen na 2 keer goed afstellen valt me op dat de presentatie niet elke keer met dezelfde snelheid loopt. Kan dat kloppen? De ene keer een seconde te vroeg en de 2e kijken keer een sec te laat bijvoorbeeld.
En hoe gaat dit als ik hem afspeel op een andere bijvoorbeld langzamere computer? Als dit probelemen op gaat leveren dan zou ik de voorstelling, na goed afstellen, af laten spelen op mijn pc en het beeld en geluid opnemen naar een film bestand ofzo toe. Wie weet wat voor een programma ik daar voor nodig heb?

En dan wil ik nog graag weten of er andere software beschikbaar is om dit soort presentaties te maken?

Mvg Merijn

Merijnbosma,

Welke versie van PowerPoint???

Groetjes,
Astra

Merijnbosma,

PowerPoint en synchronisatie zijn geen beste maatjes. Deze functionaliteit is niet ingebouwd in het programma.
Zelfs als het je lukt via de "Tijdsinstellingen voor try-out" om een redelijk resultaat te bekomen, houdt er wel rekening mee dat als je de presentatie doorstuurt naar andere personen, deze niet hetzelfde zullen zien. Hangt af van de ene pc tot de andere.

Je kunt eventueel een ander programma proberen. Zoals bv. Microsoft Producer dat je meer mogelijkheden biedt ivm synchronisatie van dia's en muziek of gesproken tekst.
Microsoft Producer kunt u gratis downloaden op volgend link (Engelstalig):
http://www.microsoft.com/downloads/...D5-FC75-4F99-94BC-784919468E73&displaylang=en

Een andere "oplossing": de achtergrondmuziek stiller zetten en het geluid van de video luider zodat de achtergrondmuziek blijft doorspelen maar het geluid van de video primeert.
In 2007:
Muziekbestand invoegen via Audio
Luidsprekertje uit de dia slepen zodat men dit niet ziet tijdens voorstelling
Opties > Volume van diavoorstelling > Laag
Videobestand : volume op Hoog zetten
In 2010
Afspelen > Volume > Laag of hoog

Ik hoop dat iemand je een betere oplossing kan aanbieden.

Groetjes,
Astra

Hey Astra bedankt voor de reactie maar het is zoals je zegt niet echt de oplossing. Het gaat overigens om powerpoint 2007. Ik heb producer gedownload maar dat is gewoon een add-on toch?

Ik vind het gewoon een heel dik tekort in powerpoint.

Als iemand verder nog wat weet hoor ik het graag

Update:

Geen idee of het zin heeft maar ik ga het (morgen) proberen met impress van openoffice.org

FF een update...

Ik heb het nu als volgt gedaan:

- Presentatie starten en opnemen met screencam (levert alleen slechte kwaliteit)
- Muziek die ik al aan elkaar had geplakt met audacity afspelen met vlc en vervolgens het volume van de muziek naar nul zetten op de momenten dat de filmpjes en animaties starten.

Als iemand me nog kan helpen aan een ander screencapture programma graag!!!!

Mvg Merijn

tegenwoordig

het is tegenwoordig bijna onmogelijk om nog rechtenvrije muziek te vinden, daar staat tegenover dat er steeds meer aan*KNIP* wordt gedaan en dat er daardoor dus een grotere vraag ontstaat naar rechtenvrije muziek producers, om het zo maar even te noemen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan