Achterhalen Realname mobo van Compaq Presario

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rolf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolf

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Hallo,

Hoe kan ik achterhalen welk moederbord er in een Compaq Presario 5676 zit (deze is 450mhz)?

Het enige wat ik heb Aida32 eruit kreeg was dat:

Moederbordnaam: Compaq Compaq PC
Chipset: Intel 82440 BX/LX

Heb ook al in google gezocht, maar misschien dat een van jullie nog een tip heeft.

Greetz,

Rolf

Dat moederbord heet gewoon Compaq, niet meer en niets minder.
Helaas voor jou is compaq één van de weinige fabrikanten die z'n moederborden zelf ontwikkeld en maakt (laat maken).
Het is dus geen afgeleide van een bekende moederbordfabrikant maar echt een eigen fabrikaat.

Maar vertel eens, waarom wil je dat weten????

Omdat ik gek word van die simpele pokke bios :P

Je kunt niet eens zien wat er aan je primary IDE hangt enzo.

Dus wilde ik hem gaan flashen. En volgensmij heeft compaq hetzelfde gedaan als gateway. Het moederbord is van iemand anders met hun naam erop.

Greetz,

Rolf

Ja een Compaq BIOS is inderdaad wazig :s. M'n zus heeft bij haar thuis ook een deskpro met 200 mhz processor staan en in de BIOS inkomen was niet eens mogelijk :s. Ik heb dr wel een andere hdd van 4 GB in kunnen zetten die nog eens gedetecteerd werd ook ... maar bios updates voor oude compaq systemen zijn vrij moeilijk te vinden

Geplaatst door Rolf
Omdat ik gek word van die simpele pokke bios :P

Je kunt niet eens zien wat er aan je primary IDE hangt enzo.

Dus wilde ik hem gaan flashen. En volgensmij heeft compaq hetzelfde gedaan als gateway. Het moederbord is van iemand anders met hun naam erop.

Greetz,

Rolf

Nee, helaas voor jou Compaq ontwikkelt en maakt echt zijn eigen moederborden dus een andere bios dan eentje van compaq gaat niet lukken.
Je zal er mee moeten leren leven.

Compaq neemt wel vaak modellen van andere fabrikanten over, maar wijzigt ze dan, je kan dus inderdaad niet het BIOS van de originele fabrikant erop zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan