Achterhalen vrij kanaal ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ommeren

Banned
Lid geworden
8 aug 2007
Berichten
2.287
Hoi,

Weet iemand op welke manier ik kan achterhalen of er in mijn buurt een 'vrij kanaal' is, dat ik kan gebruiken voor mijn draadloze netwerk?
Is daar een programma voor?
 
Wifikaart aanzetten, kijken welke ssid's je binnen krijgt en welke kanalen daarbij horen
 
Hoi,

Hoe controleer ik 'welke kanalen daarbij horen ....' ?
 
Wifikaart aanzetten, kijken welke ssid's je binnen krijgt en welke kanalen daarbij horen

Nee, dat gaat niet volgens mij. Op je laptop wordt het kanaal immers niet aangegeven en bovendien kan als extra beveiliging SSID uitgeschakeld zijn, dus dat schiet ook al niet op.

Er zit niets anders op dan het beste kanaal te kiezen door met bedrade pc het kanaal in de router te kiezen en (liefst een 2e persoon) op bv zolder met de laptop te laten controleren of het signaal goed doorkomt. Als je geen 2e pc en/of helper hebt is dit iig goed voor je conditie :p
 
Tja .....
Stom, maar er is op mijn scherm 'ooit' een keer iets voorbij geflitst ... een tooltje, waarmee je dat kon testen, die in gebruik zijnde kanalen .....

Dan maar trapje op trapje af .... denk ik .... tóch?
Jij woont zeker ook niet in de buurt, zodat ik 'op gewicht' kan blijven .....
 
als jij van een ssid de eigenschappen ophaalt met welke wifi drivers ook staan daar alle zaken die je wil weten o.a. het kanaal.

van de hidden ssids zie je meestal wel dat ze er zijn alleen de naam niet, maar die wilde je toch niet weten :)

maar als je er een tooltje voor wil hebben...


http://www.netstumbler.com/downloads/
 
Laatst bewerkt:
Hoi, hou er wel rekening mee dat het progje network stumbler niet goed werkt onder vista. De draadloze netwerkkaarten worden niet gevonden door het progje. Met XP werkt het fantastisch.
Groetjes Dave
 
Hoi,

Nogmaals bedankt ....
Mag eigenlijk wel niet, maar op m'n 'andere' vraag werd niet gereageerd ..... :p

Grts, Teun
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan