• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

achterstallige contributie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rik Blok

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2003
In het bijgaande bestand (financieeltest )reken ik de achterstallige contributie uit aan het eind van het jaar.
Wat ik zou willen is dat de achterstand getoond wordt t.o.v de maand waarin we leven, en daar het totaal van alle leden van.
Het zou met 12 als(en) moeten, maar het maximum in excel 2003 is 8 als(en) .
Ik heb vast NU() en ""geef maand "op het blad staan.

Wie helpt mij

E.Blok

Bijlagen

Als je het een beetje slim speelt, kun je wel meer ALS vergelijkingen kwijt. Je bent waarschijnlijk begonnen met iets als :ALS(Maand > 1;ALS(Maand > 2;ALS(Maand > 3 etc en dan loop je inderdaad tegen de limiet aan. Begin je vanuit het midden, dan kun je wel voldoende kanten op: ALS(Maand > 7;(ALS(Maand > 8;ALS(Maand > 9 etc);ALS(Maand < 6;ALS(Maand < 5 etc). En dan kom je dus prima uit. Maar of dat er overzichtelijker op wordt betwijfel ik. Maar is een kleine aanpassing in je formule al niet genoeg?
Code:
=PRODUCT($F1*12-SOM($B5:$M5))
in
Code:
=PRODUCT($F1*MAAND(VANDAAG())-SOM($B5:$M5))
rekent volgens mij de bedragen uit t.o.v. de huidige maand. Niet dat je dat nu ziet :)

Geachte heer

Bedankt ik ga het proberen.
Omdat het december is kon ik het niet controleren, vandaar het veld "geef maand", maar dat maakt het waarschijnlijk te ingewikkeld.
Daarom wacht ik tot januari om te kijken of het correct werkt.

nogmaals bedankt

E.Blok

Geachte heer

Dank zei uw suggestie ben ik toto een oplossing gekomen, die ik ook nog kan testen.
Er is een extra veld toe gevoegd (P1) die het maandnummer uitrekent: maand(j1&1) , de kleur van de letters is wit dus je ziet hem niet.
Dat maandnummer zit dus in de formule.
Ik moest nog wel zorgen dat als er naam ingevuld is, dat er dan ook geen achterstand komt.
=ALS(A6<="";"";PRODUCT(F1*P1)-SOM($B6:$M6))

Het probleem is dus opgelost
bedankt

E.Blok

Dan kun je net zo goed mijn formule gebruiken, want die rekent de maand net zo goed uit, en het scheelt je een formule in een cel :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan