Acive link in Documentvariabele plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Ik heb een Word-sjabloon datik via een keuzemenu vul. De keuzes worden middels Docvariabelen aan het document toegevoegd. Ik heb nu de volgende Docvariabele 'varstartmelding' dat ik als volgt vul:

ActiveDocument.Variables("varStartmelding").Value = "U doet deze startmelding (bij voorkeur) via de website https://www.*****, of door uw startmelding te sturen naar het e-mailadres ***@***.nl."

Ik zou graag willen dat de stukken tekst bevattende de website en het e-mailadres actieve links zijn: als er in de brief op wordt geklikt dat direct de betreffende website wordt geopend en voor het e-mailadres het default e-mailprogramma wordt gestart en een nieuwe e-mail wordt klaargezet. Is dit mogelijk en zo ja hoe?

Een DocVariabele zet tekst in een document, en geen velden. Een hyperlink is een veld. In dat geval (als het verder toch alleen vaste tekst is die je niet verandert) kun je beter een Autotekst of Snelonderdeel van maken. Die kan je óók met VBA invoegen, en daar kun je wél hyperlinks in opslaan.

Oké, dank voor je reactie. Dat wordt dan eerst zelf even puzzelen, want dit zegt me helemaal niets. Maar Doc variabelen een maand of 5 geleden ook niet. Dus we komen er vroeg of laat wel.

Nogmaals dank!

Neem eens een macro op die een Snelonderdeel aanmaakt, dan heb je de basis die je dan kan gebruiken voor je hyperlink.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan