ACK probleem met iPhone4, SamsungS4 icm Sitecom X8 router

  • Onderwerp starter Onderwerp starter posco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

posco

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2010
Berichten
52
Goedemiddag,

ik wil jullie het volgende probleem voorleggen, iets waarover ik ook met Sitecom Nederland in gesprek ben (zeer goede helpdesk en 2de-lijns support trouwens).

Het netwerkverkeer bevriest op onregelmatige basis. Als ik dan de logfiles bekijk van de router zie ik voor alle IP-adressen die met wifi te maken hebben, dat de router ACK's blijft sturen naar de betreffende apparaten. De enige oplossing is dan om de router te resetten, niet echt werkbaar als dat veel voorkomt, data gaat trouwens niet verloren.
Ik heb nu de wifi apparaten (muv de iPad, die geeft geen problemen) en dan doet het probleem zich niet voor.
Conclusie, het ligt aan het sturen van de ACK's, daar is Sitecom het ook over eens, maar een oplossing is (nog) niet in zicht.

Configuratie:
UPC modem (Technicolor) in bridge modus
Sitecom router X8 AC1750
Bekabelde PC's, netwerk printer en NAS
Wifi voor Samsung S4, iPad en iPhone 4S

Heeft iemand van jullie ervaring met deze problemen of heeft dezelfde configuratie en geen problemen ?

Ik lees het wel,

goed weekend verder !

Ed
 
ik heb dezelfde router maar dan met ziggo.
mijn wifi netwerken heb ik beide ingeschakelde dus de 2,5 en 5 Mhz
en ik heb de s4 de 2 ipad en de iphone4 allemaal op het 5 Mhz netwerk staan met kanaal 6.
Dat werkt als een tierelier.
 
Goedemorgen,

op zich de moeite van het proberen waard, alleen de iPhone4 heeft geen 5GHz, maar als het werkt met de S4 kan Sitecom ook iets meer testen.
Thanks en goed weekend verder,

Ed

Afgelopen week getest, maar geen resultaat waarover ik naar huis kan schrijven, so to speak.
Ook als de iPhone buiten bereik is, blijft de X8 ack's sturen.

Iemand ander nog een oplossing of voorstel ?
 
Laatst bewerkt:
Sitecom X8 AC1750 problemen i.b.m. iPhone4 en Samsung S4

Misschien reageert er iemand anders uit de router-hoek.

Het probleem bestaat nog steeds en geen oplossing in zicht.

Stel gerust een vraag hoe ik e.e.a. heb ingesteld, misschien zit hem daar het probleem wel.

Goed weekend verder,

Ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan