Acpi fout door mobo of Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

hvanessen

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2007
Ik heb een nieuw moederboard aangeschaft een M2V-MX AM2 en nu wil ik windows/linux opnieuw installeren. Maar dit gaat fout omdat er een probleem is met het ACPI en dan met name is de rsdt-tabel niet te vinden/lezen.

In windows kun je tijdens het installeren dit omzeilen door F7 of F5 in te drukken, maar de melding blijft komen. In linux schakel je de opti acpi gewoon uit maar toch komt de melding.

Volgens mij is er dan iets in het bios fout, maar wat belangrijker is heeft iemand hier een oplossing voor.

Dit is niet de oplossing

De link waar naar je verwijst is ook mijn vraag op die site.

:o hahah had niet gezien dat het dezelfde was

Had je nog in het BIOS gekeken of dat iets veranderd aan het probleem

Bios

Ik heb in de bios alles goed staan volgens de deskundigen. Acpi 2.0 support op no en verder enabled

waar op de site

Heel fijn het antwoord, ik kan de bewuste site wel vinden, maar krijg dan niks te zien.

Is dit via een speciale zoekopdracht ?

Hoi !

Tja, je kunt de ACPI uitlezen, en ook kijken of de RSDT-table juist is, met Everest Ultimate.

Maar.....dan moet er wel een OS geinstalleerd zijn !

Meldingen over de ACPI maken me in deze tijd erg achterdochtig, omdat er veel gemod wordt, en juist die RSDT-table.

Weet je zeker dat het mobo nieuw is ?

Zo ja: direct terugbrengen onder RMA, want een dergelijke melding duidt erop dat er met het bios geknoeid is, of dat het uit een OEM-PC afkomstig is, en dus niet nieuw.

Succes,

Harry.

acpi driver for atk 0110

Ik heb verder rondgesnuffeld, en deze driver is inderdaad te gebruiken nadat je een os heb geinstalleerd.
En daar zit hem het probleem.

Het MoBo zou nieuw moeten zijn, maar vreemd genoeg is deze nu niet meer te bestellen.
Ik ga hem onder RMA opsturen. Kijken wat er dan gevonden wordt.

Henk:evil:

Hallo !

Succes ermee, en laat even weten hoe het afloopt !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan