Acronis True Image 11 Home

Status
Niet open voor verdere reacties.

RHPJS

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Berichten
1.061
Beste leden,

Omdat ik meestal hoor dat programma's niet te back-uppen zijn en je ze dus altijd opnieuw moet installeren, vind ik het dus raar wat hier staat, ik citeer:
"Vermijd de tijdrovende zoektocht naar alle cd's van uw programma's en hun registratiecodes, en het herinstalleren en het opnieuw configureren."

Kan het dus wel of ben ik nu iets te enthousiast?

RHPJS
 
Dus als ik gewoon een image maak, hem brand (bootable) dan heb ik dus (met XP/Vista erbij en eventueel een SP) een Herstel DVD?
 
een bootable image ??
nog nooit van gehoord, interesseert mij iig wel.
 
Ik ben niet echt in het wereldje van Images thuis, maar ik vroeg dus of dat kan.
 
ik gebruik dit proggie, en daar staat idd in het menu opstartmedia maken ... maar deze functie is bij mij niet geïnstalleerd.
 
Heb je de betaalde versie of de gratis versie?
 
Met true image maak je geen bootable image
De cd van true image zelf is bootable (of als opstart media te branden als jeen cd hebt)
Daarmee start je op en zet je de image terug die je eerder gemaakt hebt op b.v een externe schijf.
Het programma heeft ook een functie die,dacht ik, herstel beheer heet.
Wanneer je die installeert kun je bij het opstarten met F11 direct naar true image.
Daar kun je dan een image terugzetten of juist maken.
mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Je kunt bij Management Tools / tools , een bootable recue media CD maken. Met deze CD start je de PC/laptop op en vervolgens kan je de gemaakte image terugzetten.
 
Oké.
Dus stel, ik heb Vista opnieuw geïnstalleerd.
Ik start opnieuw op met die herstel cd/dvd van Acronis True Image en die zet all mijn data (mijn documenten, programma's en de instellingen ervan) gewoon terug.
Hoef ik dan op die manier ook geen programma's meer te installeren?

EDIT: Is er überhaupt ergens een NL-versie te downloaden?
 
Laatst bewerkt:
Is er überhaupt ergens een NL-versie te downloaden?
Er is alleen een Engelstalige versie, ook het manual is in het Engels.

De werkwijze met true image.
Als je Acronis hebt geïnstalleerd maak je een bootable CD, dan een een image van de gewenste partitie of HDD.
Als je deze image terug wil zetten start je de PC met de bootable CD en kiest de locatie waar de image staat. Als het een hele partitie of hdd is zal dit gezien de grootte van het bestand geen cd of dvd zijn. Hoe Vista hier mee omgaat heb ik geen ervaring mee.

Hoef ik dan op die manier ook geen programma's meer te installeren?
Wat je terugzet zijn "oude" bestanden, alle updates mis je dan uiteraard.
Hoe Vista hier mee omgaat heb ik geen ervaring mee.
 
Ik gebruik zelf Norton Ghost 14, ik heb toendertijd de pc opnieuw geinstalleerd (xp, servicepacks, programma's enz.) daarna een image gemaakt.
Als ik nu last heb van vriussen o.i.d. dan start ik de pc op met de Ghost cd en zet ik die image terug, dit duurt alles bij elkaar 6 minuten!
Werkelijk een fantastisch programma, nooit meer opnieuw de pc installeren.
Dus het antwoord op je vraag is: pas een image maken als je alle programma's hebt geinstalleerd.

Grtz. Marcel
 
Er is toch ook een nederlandse versie
Als download, maar ook in de doos met uitgebreide nederlandse handleiding.
Vaak in de mediamarkt te vinden.
link

Wanneer je eenmaal een image hebt gemaakt na je eerste complete installatie, kun je later met incrementele images, steeds de laatste wijzigingen van je systeem toevoegen.
Zo hoef je niet steeds hele nieuwe images te maken.
Dit kan eventueel geautomatiseerd.
Door een image te mounten (koppelen) kun je desgewenst (een enkel) bestand(en) terug halen uit de image.
 
Laatst bewerkt:
Jullie zeggen dat je met een bootable cd de image terugzet.
Die image staat dus op de harde schijf?
Maar als de harde schijf kapot gaat heb ik niets meer.
Kan ik niet vanaf die bootable cd bijvoorbeeld een netwerkadres of een externe harde schijf raadlegen?

@Bern@ard
Je ervaring met een ander besturingssysteem is ook welkom.;)
 
Laatst bewerkt:
Kan ik niet vanaf die bootable cd bijvoorbeeld een netwerkadres of een externe harde schijf raadlegen?
Je kunt de image wegschrijven naar een aparte HDD, een externe HDD, een netwerklocatie of een FTP.
Als je de bootable Acronis CD gemaakt hebt, wordt geadviseerd te controleren of de PC van deze CD wil starten.
De CD start dan de Acronis loader, je komt dan in een keuzemenu waar je op kunt geven vanaf welke lokatie de backup teruggezet moet worden, aparte HDD, een externe HDD, een netwerklocatie of een FTP.
Voor het maken van de backup hoef je de PC niet te booten van de CD dit kan vanuit het op de PC geïnstalleerde programma.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan