Acronis True Image Home software, backup maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rooy29

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Is het mogelijk om het pakket Acronis True Image Home te installeren op een externe harde usb schijf zodat ik op mijn 3 pc's een back up kan maken van de disken? Of moet men altijd het Acronis True Image Home paket installeren op de desbetreffende pc waarvan je een backup wilt maken?

Je installeert software --altijd-- op een systeem. Alleen de data wordt opgeslagen op een harde schijf, eventueel een externe, maar de registervermeldingen en basisinformatie zal altijd op het systeem zelf worden geplaatst.

Je kunt overigens wel Acronis op het systeem installeren wat je wilt back-uppen. Acronis back-upt hier "omheen" of herstart de computer indien nodig.

Je installeert software --altijd-- op een systeem. Alleen de data wordt opgeslagen op een harde schijf, eventueel een externe, maar de registervermeldingen en basisinformatie zal altijd op het systeem zelf worden geplaatst.

Je kunt overigens wel Acronis op het systeem installeren wat je wilt back-uppen. Acronis back-upt hier "omheen" of herstart de computer indien nodig.

Het is dus niet mogelijk om Acronis True Image Home te installeren op mijn usb harddisk zodat ik men ook van andere pc's een backup kan maken zonder eerst deze te installeren op de pc?

Ik kwam op een warez site "Acronis True Image 9.0 Portable" tegen wat zou suggereren dat er wel een mobiele versie van beschikbaar is. Op de Acronis site krijg ik dit zo niet gevonden.

Van Backup4all (http://www.backup4all.com/) weet ik zeker dat die er is maar ik weet niet of dit programma is wat je zoekt.

Met DriveImageXML kan het wel, staat op mijn externe usb hd en de image van c:\
(met Windows) zet ik daar ook maar in een andere map.

Van mijn andere schijven/partities maak ik gewone backups met Cobian ook op de externe
hd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan