actie na enter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pimmerd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2007
Berichten
1
Hallo allemaal,

Ik ben nog niet zolang bezig met programmeren, maar het lukt vrij aardig :)
Nu heb ik toch een vraagje waar ik niet helemaal uit kom :confused:

Ik heb een tekstbox (txt_antwoord). Wanneer daar de uitkomst van een som is ingevult, moet er op de knop antwoord worden geklikt. (btn_antwoord). Dit wil ik nu versnellen, zodat de gebruiker met een enter het antwoord kan ingeven.

Zou iemand mij een duwtje in de juiste richting kunnen geven :eek:

Alvast harstikke bedankt!
Pim
 
Dan dien je de code die je nu start met de antwoordknop direct als gebeurtenis aan het veld te hangen, bij "Bij verlaten".
 
mishcien is het ook makkelijk om in het veld txt_antwoord een "keypress" event te plaatsen (en dan een "enter" als event neerzetten)

keypress:
Code:
Private Sub txt_antwoord_KeyPress(KeyAscii As Integer)
'zet hier het enter-event neer
End Sub
 
mishcien is het ook makkelijk om in het veld txt_antwoord een "keypress" event te plaatsen (en dan een "enter" als event neerzetten)

keypress:
Code:
Private Sub txt_antwoord_KeyPress(KeyAscii As Integer)
'zet hier het enter-event neer
End Sub


waarom makelijk doen als het nog makkelijker kan. lol :p

laat de event gewoon onder de button en selecteer dan de gehele form en zet bij de properties 'AcceptButton' de knop die hij moet uitvoeren als er op ENTER gedrukt word.

Maar de manier van Vegras werkt ook.

Fly3rbug
 

Bijlagen

  • acceptbutton.JPG
    acceptbutton.JPG
    64,9 KB · Weergaven: 33
Welke VB heb jij? in mijn VB 6.0 heb ik niet zo'n geval :p

V:thumb:
 
waarom makelijk doen als het nog makkelijker kan. lol :p

laat de event gewoon onder de button en selecteer dan de gehele form en zet bij de properties 'AcceptButton' de knop die hij moet uitvoeren als er op ENTER gedrukt word.

Maar de manier van Vegras werkt ook.

Fly3rbug

werkt alleen als je vb 2005 ,net gebruikt
VB 6.0 is al weer 9 jaar oud en veel mensen die nu in de vb stappen gebruiken vb 2005 (of 2003) .net dus ik ga er ook van uit dat mensen deze gebruiken als ze dat niet specifiek zeggen.

fly3rbug
 
Laatst bewerkt:
hm okay, dan is het goed. Ik dacht al, loop ik nu een jaar al een functie van VB mis?!

V :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan