Actief maken na ja/nee veld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarvoor zou je dan een voorbeeldje moeten posten, met het rapport erbij. Want ik begrijp nu, dat je een afbeelding op een rapport laat zien, maar dat je geen afbeelding wilt zien als er een vinkje staat in een tabel?

Ik heb je db aangepast, en volgens mij doet-ie nu wat je wilt.

Bijlagen

Volgens mij werkt hij nog niet.....

In het formulier komt er een Afbeelding zodra ik een vinkje zet bij geen vinkje ook geen afbeelding.
In het raport komt die vink altijd, vreemd?

Wellicht is mijn vraag verkeerd overgekomen.

(Daarnaast blijft de vraag nog staan van het actief maken bij een vinkje m.b.v. groepsvaken).

Laatst bewerkt:
In het formulier had ik het vakje hernoemd, omdat ik de code schoon wilde maken.

Code:
Private Sub plaatje_vink_AfterUpdate()

If Me.Gereed = True Then
        Me.objAfbeelding.Visible = True
Else
    Me.objAfbeelding.Visible = False
End If

End Sub

Hiermee zet je het plaatje aan en uit. Edoch, wat wil je nu met het rapport? Moet het plaatje daar nu wel of niet getoond worden, afhankelijk van de waarde van het veld Gereed????

mmmm, bij werkt niet, ondanks je voorbeeldje.
Ik ga hier nog even naar kijken, ik laat nog iets weten.

Laatst bewerkt:
Ik wil niet veel zeggen, maar volgens mij doet-ie exact dat...
Zie de plaatjes!

Bijlagen

• Test 1.jpg
    Test 1.jpg
    68 KB · Weergaven: 23
  • Test 2.jpg
    Test 2.jpg
    59,2 KB · Weergaven: 15
MMM, Stapje verder:

Je voorbeeldje was wel goed!, Binnen Microsoft Office 2003 werkt hij goed!!
Maar binnen Microsoft Office 2007 werkt niet niet goed :D.

In 2003 kun je ook bladeren in het raport
Bij 2007 staan ze ook allemaal onder elkaar.

Stapje verder dus...

Laatst bewerkt:
Dan zal ik hem ook nog eens uitproberen in 2007... Microsof zou toch geen versie uitbrengen die minder is dan een vorige ;)

Octafish,

Heb je het probleem al kunnen traceren?
Ik heb al gekeken maar het ligt ook niet aan filters...

Laatst bewerkt:
Zal er nog naar kijken; 2003 en 2007 tegelijk is niet echt een feest; functies werken dan niet zo lekker, vandaar dat ik niet altijd gelijk aan 2007 begin, want er moet altijd eerst een lading alcohol in, voordat ik met dat @#%^&$# aan de slag wil gaan... ;)
Ben best bereid om er eens nuchter naar te kijken :D

Je bent slachtoffer geworden van één van de nieuwe verbeteringen (?) van Access 2007, de nieuwe Rapportweergave <Indelingsweergave>. Die ziet er uit als een doorlopend formulier, zonder pagina-scheidingen.
Als je de <Afdrukvoorbeeld> weergave kiest, doet-ie het (zelfs) ook in 2007.
Zie plaatjes...

Bijlagen

• Test 2007 - 1.jpg
    Test 2007 - 1.jpg
    90,4 KB · Weergaven: 24
  • Test 2007 - 2.jpg
    Test 2007 - 2.jpg
    88,6 KB · Weergaven: 13
  • Test 2007 - 3.jpg
    Test 2007 - 3.jpg
    11,1 KB · Weergaven: 13
Je heb gelijk!!

Raar dat hij bij de indelingsweergave dan wel altijd een plaatje laat zien....
Is het mogelijk een raport als pop-up te laten openen maar dan gelijk als afdrukweergave?

Laatst bewerkt:
Je kunt een rapport nog steeds als afdrukweergave openen met:

Code:
Dim stDocName As String

stDocName = "Rapport1"
    DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview

Klopt,

Deze kun je op inderdaad op een formulier achter een knop zetten, dit werkt ook.
Maar ik wil het rapport los kunnen openen als afdrukweergave, dit lukt niet met deze code bij gebeurtenis openen.

Laatst bewerkt:
Ik snap niet precies wat je bedoelt met 'los kunnen openen'. Hij opent toch in een eigen venster, of op een eigen tabblad?

Ik bedoel dat ik in het raport wil bladeren, zonder dat alles onder elkaar komt te staan (niet in rapportweergave dus). De code die jij gaf is alleen voor een knop op het formulier zodat je het rapport kunt openen.

Inmiddels is het opgelost:

Ik wil het rapport dus los kunnen openen en door alle record kunnen bladeren.
Je kunt dit veranderen door de eigenschappen van het raport te veranderen, bij standaardweergave kun je kiezen voor adrukweergave.

Zelf heb ik de oplossing dus gevonden, leuke van deze topic is eigenlijk dat we afdwalen.... de vraag ging eigenlijk over het groepsvak verhaal omdat ik met 2 verschillende ja/nee vakjes velden uit en aan wilde zetten maar deze elkaar overschijfde.

Laatst bewerkt:
leuke van deze topic is eigenlijk dat we afdwalen.... de vraag ging eigenlijk over het groepsvak verhaal omdat ik met 2 verschillende ja/nee vakjes velden uit en aan wilde zetten maar deze elkaar overschijfde.

Dat is inderdaad leuk, maar hierdoor wordt het forum wel ondoorzichtelijk. Met name voor mensen die een oplossing voor een probleem zoeken. Meerdere vragen in 1 topic werkt een ondoorzichtelijk forum in de hand. Vandaar dat men streeft naar 1 vraag per topic, dan blijft alles helder.

OctaFish,

Kun u voor mij nog een klein voorbeeldje maken waar deze topic mee is begonnen, over groepsvakken.... Hier kwam ik niet uit, u wilde hier wel een voorbeeldje bij maken (klein)?

Laatst bewerkt:
En wat moet dat voorbeeldje behelzen?
Heb je wat voorbeelddata?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan