• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

actielijst opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kramer

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2002
Misschien een rare titel maar dit zijn de problemen die ik heb.

1. Ik moet een actielijst maken met verschillende punten. Nu heb ik een Kolom met opgelost. Daar wil ik het vinkje van de werkbalk formulieren inzetten. Dit kan ik nu wel handmatig doen maar graag zou ik willen dat wanneer ik elke keer een nieuw actiepunt aanmaak automatisch een vinkje komt in de kolom opgelost.

2. Wanneer ik het vinkje aanvink dat het actiepunt is opgelost dat hij automatisch deze rij verbergt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Gregor,

Ik lees: "Bij invulling van de volgende regel moet in de kolom opgelost van de regel erboven een vink komen. In een later stadium wil je een vink aanvinken". Kortom, ik snap het waarschijnlijk niet. Een vink kun je ook automatisch laten komen met de a van wingdings.

voorbeeld bijgevoegd

Ik heb een voorbeeld van de actielijst bijgevoegd.

Misschien snap je dan wat ik bedoel. Eerst moet er een leeg hokje staan en wanneer ik hem aanklik zoals in het voorbeeld dan moet het ingevuld worden.

Gregor,

Ik snap het nog steeds niet, maar kom je verder met besturingselement opmaken en koppelen met een cel, waar 'waar' komt te staan als er een vinkje staat en 'onwaar' als hij leeg is?

Hallo,

Volgens mij is dit hetgene wat je bedoelt:

In bijgevoegd bestand zit een macro die start zodra je in de A-kolom iets invult. (getal, tekst, etc).
De macro maakt een selectievakje aan en plaats die in de C-kolom op dezelfde regel van het werkblad als waar de wijziging heeft plaatsgevonden. Indien je de grootte van de kolommen A en/of B aanpast wordt de positie van de selectievakje(s) overigens automatisch aangepast. Het selectievakje heeft als label Opgelost.

Indien je een selectievakje aanvinkje dan wordt de regel van het selectievakje verborgen en het selectievakje zelf verwijderd.

Indien je nog vragen heeft, dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Besturingselementen

Nee dat wil niet lukken. Maar ik zal vanmiddag eens er naar kijken en misschien dat iemand anders misschien ook een suggestie kan doen

@ Roncancio

het is denk ik inderdaad wat ik bedoel maar ik kan het niet zeker weten aangezien ik wanneer ik in kolom a wat neer zetten de melding krijg

Code:
Fout 1004 tijdens uitvoering
Door de toepassing of door objext gedefineerde fout

Als ik dan op fout opsporing klik geeft hij dit aan
Code:
Int_Hg = Range(ActiveSheet.Rows(1), ActiveSheet.Rows(Target.Row - 1)).Height

Hallo,

Die melding kreeg ik ook op regel 1.
Inmiddels heb ik dit opgelost.

Indien er toch problemen blijven, hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
@Roncancio,

DIt is precies wat ik zoek. Nu heb wil ik dit in excel bestand zetten dat zal denk ik ook wel lukken.

Maar ik kan niet vinden hoe ik hem in kolom f moet zetten. Dit is in mijn geval de kolom waar hij zou moeten komen te staan.

Ook zag ik wanneer ik opgelost druk dat de regel verborgen word. op 2 dingen na.
1. Wanneer ik in kolom c rij 3 zeg opgelost verdwijnt regel 4 omdat ik daar toevallig net sta. Is dit aan te passen zodat waar ik ook sta de regel die ik waar ik opgelost aanvink dat deze regel verdwijnt.
2. Wanneer ik hem weer zichtbaar maak is het vinkje weg

Laatst bewerkt:
Hallo,

Maar ik kan niet vinden hoe ik hem in kolom f moet zetten. Dit is in mijn geval de kolom waar hij zou moeten komen te staan.
De selectievakjes staan nu in kolom F.

1. Wanneer ik in kolom c rij 3 zeg opgelost verdwijnt regel 4 omdat ik daar toevallig net sta. Is dit aan te passen zodat waar ik ook sta de regel die ik waar ik opgelost aanvink dat deze regel verdwijnt.
Dit is nu opgelost. Ik heb het uitvoerig getest.

2. Wanneer ik hem weer zichtbaar maak is het vinkje weg
Dat kan niet anders. De selectievakjes staan namelijk niet in de cellen maar erop.
Als de regel wordt verborgen, blijven de selectievakjes anders zichtbaar.

Met vriendelijke groeten,

Roncancio

Hier

heb je het bestand.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Cel laten vullen

@ Roncancio

Nog 1 vraag.

Ik moet in een cel nog opgegeven de eventuele oplossing of iets in de geest. Is het dan mogelijk dan wanneer ik in de juiste rij sta en ik klik op opgelost, dan de cel voor dat hij word verborgen. Dat de achtergrond groen wordt en dat er dan in tekst in word gezet bijvoorbeeld "Opgelost" in Vet en Witte kleur.

Cel laten vullen

@ Roncancio

Nog 1 vraag.

Ik moet in een cel nog opgegeven de eventuele oplossing of iets in de geest. Is het dan mogelijk dan wanneer ik in de juiste rij sta en ik klik op opgelost, dan de cel voor dat hij word verborgen. Dat de achtergrond groen wordt en dat er dan in tekst in word gezet bijvoorbeeld "Opgelost" in Vet en Witte kleur.

Hallo,

Bij deze.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Nu

Heb ik denk ik alles.

Nu weet ik aardig wat van VBA in WORD, maar ik heb toch moeite dit te lezen.

Ik vind het ook moeilijker om een macro op te nemen.

Nogmaals bedankt. Ik hoop dat mocht ik nog vragen hebben je dit kan vragen.

Gregor

Hallo,

Ik hoor het wel als er vragen zijn.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan