• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

actielijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

sophia491

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2003
Ik heb in een werkmap een aantal projecten gezet, zodanig dat ik per project een werkblad heb. In één van de kolommen staat "voltooid" of "open".
Nu zou ik graag op een totaalblad de records van de verschillende werkbladen willen zetten waarvan de status "open" is.

Weet iemand wat de handigste manier is én of dit wel kan?

Sophia

Dit is mogelijk. De gemakkelijkste manier is volgens mij een macro die het totaalblad steeds volledig ververst door alle bladen na te lopen op de records met status "open" en deze regels kopieert naar het totaalblad.
Heb je een voorbeeldje van je bestand?
Ook even aangeven met welke Excelversie je werkt.

Dag Jan,

Ik dacht ook al dat je er een macro voor nodig hebt, maar ben daar onvoldoende bedreven in.

Ik werk met Excel 2000 en stuur een simpel voorbeeldbestandje mee.

Alvast hartelijk dank voor de hulp

Sophia

Bijlagen

hierbij je sheet met enkele aanpassingen en toevoeging vaneen knop om de openstaande naar het totaalblad te kopieren.

Bestudeer de macro maar eens voor de werking.
Voorwaarde is dat je alle bladen van de verschillende mensen exact hetzelfde opbouwt.
Gebruik eventueel valideren om te zorgen dat de status altijd op dezelfde manier wordt ingevuld. Nu is het soms met hoofdletter en dan weer met niet.

Een optie zou ook kunnen zijn om alles in één sheet bij te houden en met behulp van autofilter de betreffende persoon en/of status te filteren.

Bijlagen

Dankjewel Jan,

Ik ga het uitproberen op het origineel.
Ik denk dat ik aardig begrijp wat je gedaan hebt, maar zou dat zelf toch nog niet kunnen.
Er valt dus nog wat te leren voor mij.

Je hebt de twee macro's onder 1 knop gezet.
zou je mij kunnen uitleggen hoe je dat gedaan hebt?

Ik blijf mij toch verwonderen over de vele mogelijkheden van Excel.

Groet

Er zit maar één macro onder de knop. De macro
totaliseer wordt aangeroepen. (Je zou ook de volledige code onder de knop bij CommandButton1_Click() kunnen plaatsen maar persoonlijk vindt ik het dan vaak onoverzichtelijk worden.)

Als je als 2e macro degene bedoeld die onder module 2 zit, die mag weg. Dat is opgenomen om een exacte commando's op te nemen om te tikfouten te voorkomen bij het samenstellen van de macro. Waarom zou je het zelf intikken als Excel VBa dat voor je kan doen?:)

totaliseer

Dag Jan,

Ik heb in het origineel de macro's gezet.
Ik heb alleen iets fout gedaan, want ik krijg de melding dat de samengestelde cellen overal even groot moeten zijn. Ook nadat ik overal de cellen gesplitst heb (waren alleen in de koppen samengesteld) blijf ik de melding krijgen.

Ik heb de macro's in een document gezet en hierbij gedaan.

Wil jij kijken wat ik fout heb gedaan?

Alvast bedankt,

Bijlagen

Ik zie in het document niet direct iets geks staan, maar als er een melding komt dat er nog samengevoegde cellen zijn dan zal er toch nog ergens samengevoegd zijn.
Heb je sheets verborgen staan? In de sheet die je de eerste keer plaatste zat één verborgen werkblad. Deze worden in de macro wel meegenomen. Controleer dat eens.

macro uitvoeren

Beste Jan,

Ik heb inderdaad een paar samengevoegde cellen gevonden en "verborgen" werkbladen verwijderd.

Ik krijg helaas nog een foutmelding.

In het word-document staat de regel gemarkeerd waarop de macro vastloopt en een printscreen van de foutmelding.

Misschien wil je de werkmap waarin ik de macro's heb gezet? Mag ik dat dan naar jou toesturen? Er staan gegevens van mijn afdeling in, waarschijnlijk interesseert dat niemand, maar toch.

Je hulp tot nu toe is geweldig. Ik ga me echt meer verdiepen in VBA.

Bijlagen

Hoi Sophia,

Ik ben ook even bezig geweest met een oplossing, mogelijk veel eenvoudiger. Mijn voorbeeldje is bijgesloten, het werkt even voor max 10 open actiepunten per persoon.

Jeroen

Bijlagen

macro uitvoeren

Ik heb voor mijn spreadsheet een macro gekregen van Jan van Asseldonk om van verschillende bladen gegevens te kopiëren naar een totaalblad als de status van het record "open" is.
Helaas lukt het me niet de macro foutloos te laten uitvoeren. Weet iemand waar de fout zit?

Ik heb een uitgeklede versie van het spreadsheet toegevoegd.

Alvast mijn dank,

Bijlagen

Probleem zit in de samengevoegde cellen op blad totaal en het verborgen blad "RvB overzetten op Citrix".
Selecteer deze bladen, selecteer alle cellen en kies celeigenschappen, uitlijning en haal het vinkje weg bij cellen samenvoegen.
Dan loopt de macro bij prima.
Je kunt gebieden alleen kopiëren en plakken als deze gelijk zijn aan elkaar. Als er op het ene blad samengevoegde cellen bestaan en op het andere niet loopt de macro vast. Probeer het maar eens handmatig, ook dan krijg je een foutmelding.

opgelost

Dag Jan,

Je hebt helemaal gelijk. Heel dom van mij om het verborgen blad te vergeten en het totaalblad niet voldoende gelijk te laten zijn aan de andere bladen.

Ik weet nu wat meer van visual basic en ga me er meer in verdiepen.

Hartelijk dank voor alle moeite

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan