Actieregel invoegen Outlook 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

biancaaxx

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2012
Hallo,

Samen met een collega heb ik voor bepaalde projecten een aparte maar gezamenlijke mailbox in outlook. Van een project die wij via de mail krijgen hebben we beide verschillende taken om het project te voltooien.

Een tijd terug op mijn stage werd er altijd in dit soort situaties gebruik gemaakt van een zogenoemde ''actieregel'', daarmee kon je een regeltje met tekst invoeren in een e-mail. Waardoor de andere collega's wisten wat door wie werd opgepakt en was afgerond.

Graag wil ik dit nu ook invoeren, ik heb alleen geen idee hoe dit werkt.

Graag zie ik jullie reactie,

Alvast bedankt!

Beste Bianca,

Je kunt toch gewoon typen in een binnengekomen e-mailbericht?

Wat ook een optie is, is het invoegen van een kolom in je postvak in, waar je in kunt typen. Is dat een optie voor je?

Groet, Dennen

Nee ook niet echt.. Je moet het echt zien als een notitieregel in de mail zelf. Dus als je deze opent een notitie kunt invullen..

Naamloos.jpg

Hierboven een screenshot, het gebied wat ik rood gemarkeerd heb, daar was het bij mijn vorige werkgever mogelijk om een '' notitie '' te schrijven.. Misschien dat het nu iets duidelijker is wat ik bedoel...

Ziet er uit als een aangepast mailformulier. Dat zul je dus moeten maken/aanpassen en publiceren, bij voorkeur in een Public Folder.

Tenminste, een formulier weet ik hoe ik dat moet invoegen.

Maar welk aangepaste formulier kan ik ervoor gebruiken?

Je kunt elk bestaand formulier aanpassen, en daarna opnieuw publiceren. Je hebt daarbij onderscheid tussen de pagina die je verstuurt, en de antwoordpagina die je dus apart kunt aanpassen. Stoei daar maar eens mee, zou ik zeggen!

Ik heb verschillende formulieren aangemaakt, het probleem alleen is dat Outlook het formulier incl. bericht opnieuw naar mn Postvak IN stuurt. Het is de bedoeling dat ik gewoon een notitie kan invullen in het bericht zonder dat het wordt doorgestuurd of iets..

Iemand een voorkeur qua formulier indeling?

Op deze site staan wel een paar aardige (formulier)voorbeelden, en vind je code die je wellicht kunt gebruiken. Mocht je die nog niet kennen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan