acties bij het openen van bestandsmap verkeerd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zivinice

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Hallo,

ik heb een probleem bij het uitvoeren van een bestandsmap-extensie (heeft geen extensie). om een of andere onverklaarbare rede probeert mijn computer elke keer als ik een bestandsmap dubbelklik, deze toe te voegen aan de playlist van VLC media player. als mijn pc deze actie zou uitvoeren bij een mp3tje zou dit nog tot daar aan toe zijn, maar omdat hij het bij bestandsmappen doet kan ik het niet wijzigen. bij elke map die ik nu wil openen moet ik rechtermuisknop -> openen kiezen.

ik heb bij mapeigenschappen gekeken, en daar zie ik dit:

weet iemand wat hier moet staan zodat mijn map gewoon als een map opent bij dubbelklikken?

Ik wil niet zo ongeduldig zijn als:
is het de bedoelling eerst een donatie te doen voor je een oplossing krijgt?
maar ik moet nu al 3 dagen elke map die ik open openen via rechtermuisknop->openen, in plaats van dubbelklik. ook start ik nu zo'n 50x per dag onbedoeld mijn VLC player op. Dit is allemaal erg storend, ik hoop dat jullie begrijpen dat ik erg zit te wachten op een oplossing of een tip.

als je ook maar een vaag idee hebt of een tip, iets wat misschien zou kunnen werken, wil je dan posten? ik weet echt niet hoe ik dit moet verhelpen.
gr Jona

Laat volgens jouw tekening alleen het woordje find staan, die andere 2 moet je verwijderen.

ik kan dus alleen op nieuw... en standaard klikken, geen van de drie die er staat kan ik bewerken/verwijderen.
ik kan er wel 1 standaard maken, zodat hij die gebruikt bij dubbelklikken. maar met find begint hij dus een zoekopdracht, en voor die andere 2 gebruikt hij mijn mediaplayer. geen van drieën moet ik dus hebben. ik moet dus alleen weten wat er moet staan om een map te openen, dan kan ik die als standaard instellen, en dan mogen die andere 3 wat mij betreft lekker blijven staan.

Probeer dan eens open of explore toe te voegen en stel 1 van deze 2 als standaard in.

ja, ik heb al eens 1 met open toegevoegd, maar dan moet ik dus aangeven welk programma ik wil gebruiken om het bestand te openen.

ok, ik ben met je tip nu wat verder gekomen! ik heb nu als programma explorer in mijn windows map gebruikt, en het "open" genoemd en als standaard ingesteld, en dat werkt, maar nu opent hij elke map in een apart venster, ongeacht wat ik bij mapopties instel (elke nieuwe map in apart venster openen/in zelfde venster openen) kun je hier iets mee? :confused:

Nee helaas, maar misschien kun je nog eens bij je instellingen van vlc player kijken, want die is de oorzaak van dit alles.

nouja, ik weet absoluut niet waar ik dan naar zoek, en ik weet niet of je dat programma kent, maar hoe langer je kijkt hoe meer instellingen je vindt :( lijkt me onbegonnen werk eigenlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan