• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Actieve bladen verwijdern

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaco90

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2013
Hallo allemaal,

In Excel 2010 heb ik een sheet ontwikkeld voor mijn werk, waar enkele macro's in zijn verwerkt.
Nu is dit 1 voorblad, echter staan hier nog drie actieve bladen bij. Als ik dit op mijn laptop print of PDF, blijven deze bladen actief.
Wanneer ik dit op een vaste pc doe is dit geen enkel probleem en worden de drie lege, actieve bladen niet meegeprint.

Bij het printen aangeven welke pagina's ik wil printen werkt niet, omdat ik verschillende tabbladen selecteer om te printen of om te zetten naar PDF.
Iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden?

Ik hoor jullie graag!

Ctrl ingedrukt houden en dan een geselecteerd blad aanklikken, deze wordt dan uit de selectie verwijdert.

Niels

Beste Niels,

Ik heb 8 bladen, waarvan ik er soms 3, soms 4 van wil afdrukken (Blad 5,6,7 en 8)
Nu heeft Blad 5 meerdere pagina's die actief zijn (4) terwijl ik er maar 1 van wil. De overige bladen zijn leeg, echter kan ik niet verwijderd krijgen. Het is dus geen optie om blad 5 er uit te laten, want hier heb ik de ingevulde pagina wel van nodig.

Sjaco,

en je werkt op beide computers met exact dezelfde Excel-versie?

Niet op de ene met Pro en de andere Home & Student?

Laatst bewerkt:
Sorry dan weet ik het niet, je hebt het over bladen dus ik ging uit van tabbladen, maar je bedoeld dus pagina's

Niels

Als ik je goed begrijp geeft één blad een aantal ongewenste lege pagina's bij het printen
Dat kun je mogelijk als volgt verhelpen.
> selecteer de gewenste gegevens > ga naar tab Pagina indeling > en ga naar afdruk bereik, en klik afdrukbereik bepalen.
Klik vervolgens op het uitklappijltje naast Aanpassen aan pagina.
Ga nu naar Tab Pagina en selecteer aanpassen aan 1 bij 1 pagina.
Dit laatste werkt ook in Excel 2003

Mvg Leo

Laatst bewerkt:
Mooi dat je ermee geholpen bent:)
Ook mooi dat je dit nog even hebt laten weten.

Mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan