Actieve cel uiterst links plaatsen in een werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankie111

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2014
zou iemand mij kunnen helpen met een VBA script, nadat er een aantal acties uitgevoerd over verschillende bladen, de actieve cell uiterst links van je werkblad staat.

Nu staat mijn actieve cel steeds ongeveer in het midden van mijn scherm en dien ik manueel wat bij te scrollen, wat steeds verschillend. Indien het zo simpel was had ik een scroll opdracht in vba ingegeven maar dat is geen oplossing.

Allereerst heeft/hoeft uitvoering van jouw code niks te maken (te hebben) met waar de aktieve cel terechtkomt (select en activate zijn 99.99% overbodig)

maar zoiets?
Code:
Application.Goto Reference:=ActiveCell, Scroll:=True

Dit werkt prima op 1 punt na. De cel is nu links bovenaan van mijn werkblad. Aangezien er ook nog verscheidene gegevens boven staan had ik de actieve cel graag links en in het midden van mijn werkblad gehouden.
Is dat ook mogelijk?

Ook niet helemaal het beoogde resultaat want nu zal hij steeds de cel vooraan selecteren en soms, naargelang welke bewerking, is de cel met de gegevens verder verwijderd (bv "H1") waardoor de informatie dan niet meer zichtbaar is vanaf die cel en verder.

probeer dit eens:
Code:
Application.Goto reference:=ActiveCell, scroll:=True
ActiveWindow.SmallScroll Up:=ActiveWindow.VisibleRange.Rows.Count / 2

probeer dit eens:
Code:
Application.Goto reference:=ActiveCell, scroll:=True
ActiveWindow.SmallScroll Up:=ActiveWindow.VisibleRange.Rows.Count / 2

Spijtig maar dit werk niet. Steeds uiterst links dat ik terecht kom.

1.JPG2.JPG
Wat bedoel je dan met

resultaat.JPG

Hier een tekening wat het resultaat zou moeten zijn.

Vanaf de actieve cel werden de gegevens ingebracht. Daarom pas zichtbaar vanaf daar en de gegevens daarboven aan de linkerzijde.

Laatst bewerkt:
ipv plaatjes kan je net zo goed een exelbestand plaatsen.

Code:
ActiveWindow.ScrollColumn = target.column

Code:
ActiveWindow.ScrollColumn = target.column

Is hetzelfde als wat ik eerst had (fig 1 van hierboven). De geselecteerde cel staat in het midden van mijn werkblad met daarvoor nog steeds lege cellen.

Ik heb het gevonden met de code:
De geselecteerde cel staat nu links in met midden van mijn werkblad
Allen bedankt voor het zoeken naar de oplossing.
ActiveWindow.ScrollColumn = ActiveCell.Column

Zet het in de change-event, en je kunt met mijn code automatisch naar links.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan