Actieve of passieve luidspreker

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJD10N

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2012
Hallo,
Wat kan je eerder gebruiken bij feestjes actieve of passieve luidsprekers?
Graag hoor ik van jullie!

Bij actieve luidsprekers zit de versterker ingebouwd in de boxen, dus heb je geen versterker meer nodig.

Bij passieve luidsprekers heb je dus appart nog een versterker nodig.

Dus als je nog een versterker ergens rond heb slingeren kun je passieve speakers gebruiken
;)

Is er een verschil met kwaliteit?
Wat zou jij nemen als beginner?
Ikzelf heb nog nooit zulke speakers gehad dus moet nog een beetje rondvragen

ja er is verschil want actieve speakers zit een vertsterker ingebouwd (dus kan meer bass hebben of meer treble), en bij passieve speakers is dat niet zo daar heb je een versterker of receiver nodig als je wat meer bass of treble wilt.
ik zou actieve speakers kopen, maar dat is ook wat duurder dan passief. maarja als je een beginner bent dan kun je beginnen met passieve speakers.
koop ook als je feestjes gaat doen een goede speakerset van meer dan 50 watt, en dan komt alles goed

dan ga ik denk voor de actieve.
hoeveel watt zal verstandig zijn?
kan ik 2 verschillende speakers kopen of moeten ze allebei hetzelfde zijn om ze aan te sluiten?
Kan ik bij zoiets zorgen dat ik maar 1 ingang over 2 speakers hoef te gebruiken in mn pc?

Subwoofer

Waarom heeft een dj een Subwoofer nodig?
Wat houd een Subwoofer in?

ten eerste:
een DJ heeft geen subwoofer nodig, alleen als je in grote ruimtes dikke bas wil. voor beginner niet nodig dus!!

ten tweede:
als beginner/gevorderde zou ik passieve speakers kopen, je kan dan altijd een betere versterker of betere speakers kopen. bij de actieve kan dat niet.

kijk een op http://www.bax-shop.nl/

Als ik passieve neem moet ik dan wel gelijk een versterker kopen of is dat alleen als ik beter bas wil?
Als ik 2 boxen koop kan ik dan regelen dat ik maar 1 uitgang hoef te gebruiken van m'n pc/laptop?
Geld dat ook voor als ik 3 boxen wil?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan