Yahoo komt steeds weer terug!

HenkGrimHelp

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2020
Als ik zoek in Google komt steeds weer Yahoo terug als zoekmachine.
via instellingen zoekmachine wijzigen helpt niet.
Dan zegt men bij extensies kijken. Maar ook daar staat hij niet.

Wie geeft de oplossing?

1753993930608.png

Doe een volledige beveiligingsscan. Schakel extensies uit of verwijder deze als je ze niet herkent of vertrouwt.

Als het probleem aanhoudt, kunt u overwegen uw browser terug te zetten naar de standaardinstellingen. Hiermee worden alle aanpassingen verwijderd en is het probleem mogelijk opgelost. Houd er rekening mee dat dit ook uw opgeslagen wachtwoorden en bladwijzers kan wissen.

Controleer op problemen met browsersnelkoppelingen:
Als u een browsersnelkoppeling op uw bureaublad of taakbalk gebruikt, controleer dan de eigenschappen ervan om te zien of deze is aangepast om door te verwijzen naar Yahoo. Zo ja, verwijder of corrigeer de snelkoppeling.

Dan is er ergens een proces actief dat dit omzeilt/terugzet. Kijk eens via taakbeheer welke processen actief zijn.

Bovenstaande allemaal gedaan, maar kom daar niet verder mee. Ik heb F-secure van KPN. En die wordt niet als een extensie geinstalleerd voor browserbeveiliging.

Is dit in elke browser, of bij een enkele?

Welke browser gebruik je?
In Firefox doe je het volgende: klik op het vierkantje om een nieuw tabblad te openen.
zie screenshot.
In de balk zie je dan een teken van de zoekmachine die je gebruikt. Bij mij is dat Google.
Klik op het pijltje, die opent een rijtje met allerlei andere zoekmachines, Ik kan daar geen screenshot van maken helaas.
Onderaan het rijtje staat Instellingen. Klik daarop en daar krijg je dan de standaardzoekmachine. Kijk wat daar staat en verander het terug naar Google.

In Chrome klik je op het menu met 3 stippen rechtsboven. Ga naar instellingen > zoekmachine > Beheer zoekmachines en site zoeken, en zorg ervoor dat je alle ongewenste zoekopties zoals yahoo en veilig zoeken verwijdert.

Bijlagen

• Schermafdruk van 2025-08-02 10-42-40.png
    Schermafdruk van 2025-08-02 10-42-40.png
    217,3 KB · Weergaven: 3
Waarom verandert mijn zoekmachine naar Yahoo?

Browserkapers zorgen er vaak voor dat uw zoekmachine overschakelt naar Yahoo . Kwaadaardige extensies kunnen zoekopdrachten zonder uw toestemming omleiden. Controleer en verwijder daarom regelmatig verdachte extensies. Standaardinstellingen of updates kunnen uw voorkeuren resetten, waardoor Yahoo weer als uw zoekmachine verschijnt.

En deze: https://www.pc-tips.info/tips/yahoo-zoekmachine-verwijderen/
als je op internet zoekt krijg je heel veel van deze vragen. Dus zelf even opzoeken had ook gekund.

Draai eens Malwarebytes.

Browserkapers zorgen er vaak voor dat uw zoekmachine overschakelt naar Yahoo . Kwaadaardige extensies kunnen zoekopdrachten zonder uw toestemming omleiden. Controleer en verwijder daarom regelmatig verdachte extensies. Standaardinstellingen of updates kunnen uw voorkeuren resetten, waardoor Yahoo weer als uw zoekmachine verschijnt.

als je op internet zoekt krijg je heel veel van deze vragen. Dus zelf even opzoeken had ook gekund.
Zelf al opgezocht en dit ook gedaan! Maar nog steeds krijg ik Yahoo!

HitManPro wil ook wel eens helpen..

Dit ook al allemaal gedaan. En kom er dus echt niet verder mee!

Terug
Bovenaan Onderaan