actieve partitie wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

trick

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
396
Ik heb onlangs mijn computer in twee partities ingedeeld. Ik heb er 2 besturingssystemen op geinstalleerd en krijg keurig bij opstarten een keuzemenu. Hoe kan ik er nu bij als ik de actieve partitie wil wijzigen?
 
Omdat het me niet lukt op de c partitie internetverbinding te krijgen. Op D: met win xp wel. Ik dacht er over hem eraf te gooien en alleen met win xp verder te gaan.
 
Ik heb me bij winxp gehouden en de andere er maar afgegooid. Ik gebruik de c partitie nu voor grote bestanden en programma's. Wat me niet lukt is bij het openingsscherm de firtsboot naar win 98 eraf te gooien, als ik niet oplet bij het opstarten loopt hij vast. Is er iemand die me daarbij kan helpen. Het gaat dus om het opstartscherm in Dos waarbij ik nu nog een keus kan maken naar winxp en win 98 terwijl win 98 er niet meer opstaat.
 
Ga naar Start > Configuratiescherm > Systeem > Geavanceerd > 3e knop instellingen. Zorg dat je default op Windows XP staat > OK > 3e knop instellingen > Bewerken > verwijder onder [operating systems] de regel verwijzend naar C:\= enz. > Opslaan
 
Had niet gehoeven

Je had het er niet af hoeven gooien, geen internet is geen probleem van een actieve partitie, dat ligt gewoon echt aan het systeem, iets niet goed ingesteld, ergens een vinkje vergeten, iets nog aangeven maar zeker niet aan de actieve keuze qua partitie.
Deze verteld alleen maar waar de pc eerst heen moeten kijken voordat hij de opstart procedure begint.

grtjs jjw
 
Oh , dat is mooi , ik had niet begrepen hoe dat in winxp ging. Nu weer mooi opstarten met een schoon scherm. Inmiddels is iedereen gewend aan winxp. Ik laat het maat zo.bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan