actieve venster deselecteren zichzelf

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fr4nk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fr4nk

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2015
beste mensen,

ik heb een probleem met mijn laptop en ik hoop dat ik hier mee in de juiste categorie zit, zo niet, mijn excuses.
Het probleem is als volgt, als ik een programma opstart (browser, verkenner etc) gaat na een aantal seconden de titelbalk knipperen alsof het programma gedeselecteerd wordt.
Na een paar seconden is het venster dan ineens weer actief. Dit is vooral heel storend met het typen omdat de cursor ook even verdwijnt.
Ik heb al in taakbeheer gekeken en gezien dat in die paar seconden dat het venster knippert, windows probleemrapportage ook heel even bij de processen staat, maar dan ook net zo snel weer verdwijnt.

Na een aantal uur dit probleem te hebben gegoogled, kan ik nog steeds geen oplossing vinden.
Ik heb ook al een systeemherstel gedaan naar een datum voor het probleem maar het houdt nog steeds aan.

Is iemand bekend met dit probleem of weet iemand een oplossing?

bvd

Ja had ik er even bij moeten zetten maar die stappen had ik inderdaad al gevolgd, zonder resultaat helaas.

Kun je kijken of je een recenter log kan plaatsen van MBAM? De door jou geplaatste is van 30 april jl.
Kun je ook kijken of je RSIT kan uitvoeren in veilige modus met netwerkmogelijkheden?

sorry voor de late reactie, ik heb net een nieuwe scan gedaan met malwarebytes. zal hem hieronder toevoegen.
RSIT geeft in de veilige modus dezelfde foutmelding.
Merk wel dat ik in veilige modus geen last heb van het probleem.
Bekijk bijlage malwarebytes1.txt

Je hebt de halve oplossing al gevonden. In dat geval kun je met de selectieve opstart uitzoeken welke de boosdoener is.

ik denk dat het te maken heeft met een melding die ik net kreeg over een bestand genaamd asustpcenter.exe
na wat gegoogle blijkt dat niet helemaal jofel te zijn. enig idee hoe ik er vanaf kan komen.

met het selectieve opstarten leek het met windows management instrumentation weer te verschijnen

Als ik windows management instrumentation uitgeschakeld laat dan heb ik geen last meer van de knipperende programma's. ik weet alleen niet of dat kwaad kan om het uitgeschakeld te laten.
Ik vermoed ook dat ik het probleem er niet echt mee opgelost heb. Klopt dat?

De oorzaak van het probleem lag uiteindelijk bij asus smart gesture center. Gelukkig was het na een her install helemaal opgelost. Iedereen bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan