Activatie Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

DonPulu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 sep 2015
Berichten
2
Goedenavond allen,

Nadat ik dit probleem gedurende een periode van ongeveer één jaar meerdere keren zelf heb proberen op te lossen geef ik het nu toch echt op. Ik krijg mijn legitieme versie van Windows 8 op geen enkele wijze geactiveerd.

Constant krijg ik de foutcode:

'0x8007232B
DNS-naam bestaat niet.'


Tevens heb ik ook regelmatig via de opdrachtprompt mijn Windows proberen te activeren, helaas tevergeefs. Bellen met Microsoft werkt ook niet, ben namelijk zo'n 2 uur van het kastje naar de muur gestuurd!

Wie kan mij helpen?

Groet,

DonPulu
 
Waarom contacteer je niet de leverancier van de W8 software (of, indien meegeleverd met pc/laptop, de leverancier van de pc/laptop) voor ondersteuning daarbij?

Verder ben ik benieuwd naar het volgende:
Maak een snelkoppeling naar het volgende: cmd /k slmgr.vbs -dli
Voer 'm uit. Je zou (naast een cmd.exe venster) een dialoogscherm in beeld moeten krijgen met informatie over je Windows versie, welk distributiekanaal etc.
Post een schermadruk van dat dialoogvenster.

Overigens wordt je probleem hier aangegeven, wat inhoudt dat je een KMS server nodig hebt om mee te verbinden om je licentie te activeren. En juist daar zit het probleem, vandaar dat ik meer wil weten over de leverancier van de licentie en welk distributiekanaal slmgr.vbs -dli weergeeft(!)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs,

Bedankt voor de snelle reactie! Ik ben in de tussentijd verhuist en het is een beetje ver reizen naar de computerzaak waar ik mijn laptop heb aangeschaft.

Als ik de snelkoppeling uitvoer krijg ik het volgende te zien:

Activatie.jpg

Groet,

Paul
 
Zie de laatste regel van je schermafdruk wat je zou kunnen proberen:
Maak een snelkoppeling naar: cmd /k slmgr.vbs /ato
Rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
[Mogelijk komt er een dialoogvenster, post een schermafdruk ervan hier.]

Overigens zou die computerzaak je ook telefonisch moeten kunnen helpen, lijkt me.

Zie dat het Volume license betreft, waar een KMS server bij nodig is. Een KMS server staat niet bij Microsoft maar (bijv.) lokaal daar in de computerzaak of (hopelijk) bereikbaar via Internet.
Je zult dus echt hulp nodig hebben van de computerzaak, als de eerste paragraaf niets oplevert.

PS: Wat al die slmgr.vbs commando's betekenen/doen kun je hier lezen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Weet het niet 100% zeker, maar kan me niet voorstellen dat MS akkoord gaat met het verkopen van volumelicenties per stuk via een eigen KMS server. In dat geval zou je de winkel ook voor een deugdelijke licentiesleutel kunnen vragen.
 
@RogerS: Helemaal mee eens.

Tijs.
 
Je kan ook remove wga downloaden en gebruiken, je windows blijft ongeactiveerd maar je krijgt er geen enkele melding meer van.
Dit is niet illegaal.
 
@de jean
Dit is achterhaald en als je auto-update hebt aanstaan krijg je 'm gewoon weer terug.
Het is voor TS ook geen oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan