Activatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sietse19

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2011
Ik heb een computer gekocht bij Misco. De versie van Windows bleek Engels te zijn. Ook bleek het te gaan om een eerder gebruikte PC. Geen probleem, want dat wist ik vooraf (behalve dan dat het Engels was).

Nu krijg ik de versie op geen enkele manier geactiveerd. Het gaat om OEM Software en ik heb al contact opgenomen met Microsoft maar die konden bij niet helpen. Het probleem is dat ik wel meldingen krijg:

This copy of Windows is not activated. In order to be properly licenses, this copy of Windows must be activated.

Maar wanneer ik er op klik gebeurt er niks. Ik kan dus klikken wat ik wil om het te activeren, maar niks helpt. Iemand enige idee wat ik moet doen?

Als je al contact opgenomen hebt met MS, zou ik teruggaan naar Misco.
Zij zullen toch moeten zorgen dat je krijgt wat je gekocht hebt.

Staat er een sticker op de kast ?.
Dat is je licentie.
Bij het activeren, begin je met het wijzigen van de productcode ( licentie) met uiteraard diegene die op je kast staat.
Normaliter werkt het nu wel.

Of heb je er geen windows bijgekocht ?:confused:
Heb je dat wel, terug naar de verkoper en alsnog eisen.
Op je nota kun je precies zien wat je hebt aangeschaft.

Edit: Als het een gebruikte is, heb je waarschijnlijk een kast met volumelicentie. Zodra die het bedrijf/school verlaat is hij niet meer legaal en zul je alsnog een besturingssyteem aan moeten schaffen.

Laatst bewerkt:
En hoezo kan Microsoft jou niet helpen. De licentie-afdeling is normaliter zeker bereid te helpen en je krijgt zelfs een echt mens aan de lijn. Waar liep jij tegen aan?

Voor de rest. Even goed nalezen wat je precies bij Misco hebt gekocht en hun dan vriendelijk doch dringend verzoeken de afspraken na te komen. Doen ze dit na herhaald verzoek niet dan mag je de koop ongedaan maken.

Er zit een OEM sticker op de kast.

Microsoft verwees mij door naar HP. Ik heb ook al contact gehad met HP, maar die persoon aan de telefoon zei alleen maar de standaard dingen. Had ik niks aan.

Er zat een windows cd bij. Ik ben bang dat Misco ook niks weet. Toch ga ik morgen met hen contact opnemen. Want het is vervelend dat je én een Engelse versie van Windows krijgt én een versie die ik niet kan acitveren.

Laatst bewerkt:
Je kunt proberen de key op de COA opnieuw in te voeren.
Ik gebruik een programmaatje genaamd RockXP, daar kun je een o.a. andere key (maar ook nogmaals dezelfde) in XP mee invoeren.
Met Google kom je t vast tegen. Niks illegaals aan overigens.

En heb je de online validatie al geprobeerd? http://www.microsoft.com/genuine/validate/
(Dit zou ik eerst proberen).

Good luck :)

EDIT: ff voor je gezocht ;) RockXP http://www.computertotaal.nl/article/21175/rockxp-4-0.html
Programmaatje heeft meer functies maar wat je wilt is dus de key opnieuw invoeren.

Laatst bewerkt:
@Coenraad. Wat bedoel je? illegaal volgens het nederlands recht of volgens de doctrine van microsoft op dit gebied? Ikzelf heb een aantal bijeenkomsten van microsoft over dit onderwerp mogen bijwonen en de trainer beweert altijd van alles. Als je vervolgens vraagt waar dit dan staat in de wet of in de documenten van microsoft dan blijkt dat men het niet weet.

Terug naar deze situatie. Los van de discussie of de licentievoorwaarden uberhaupt geldig zijn, staat er alleen in de licentievoorwaarden dat je over een geldige key moet beschikken. Strikt genomen hoef ik deze key dus niet eens te gebruiken bij de installatie, maar mag ik een andere key nemen. Zo lang mijn totaal aanatal licenties maar voldoende is.

Daarnaast zal een COA key niet geaccepteerd worden door een VLK installatie, dus dat gaat vanzelf al niet.

Dacht het wel als het over een volumelicentie gaat !!

Ik begrijp niet waar je in deze de volume licentie vandaan haalt. Lees ik niks over in de vraag van de OP.

Er is niets illegaals aan om te proberen de key die staat op de COA (Certificate Of Authenticity = "de sticker") nogmaals op bijbehorende pc in te voeren. De key hoort juist bij die specifieke pc. Daarnaast, een VL key zul je nooit op een COA op de pc aantreffen.

Just trying to help :thumb:

EDIT: Ah nu zie ik wat je bedoelt. Je schreef: "Als het een gebruikte is, heb je waarschijnlijk een kast met volumelicentie. Zodra die het bedrijf/school verlaat is hij niet meer legaal en zul je alsnog een besturingssyteem aan moeten schaffen." Volume licenties worden meestal door een IT afdeling op bedrijfscomputers geplaatst. De COA (de sticker dus) die hoort bij de pc is niet de key van de VL. Dikke kans dus (mits het om een oude bedrijfs-pc met VL gaat) dat de geïnstalleerde versie van Windows een andere key heeft dan de key op de COA. Kijk maar eens met bijvoorbeeld Magic Jellybean Keyfinder en vergelijk die met die op de sticker.

Laatst bewerkt:
Daarnaast, een VL key zul je nooit op een COA op de pc aantreffen.
Kijk eens naar machines in kantoren of scholen wat er op de kast geplakt zit. Daarvoor wordt jaarlijks een fee betaald voor het gebruik ervan.
Just trying to help :thumb: Wordt ook zeer op prijs gesteld:thumb:

EDIT: Ah nu zie ik wat je bedoelt. Je schreef: Volume licenties worden meestal door een IT afdeling op bedrijfscomputers geplaatst.Dikke kans dus (mits het om een oude bedrijfs-pc met VL gaat) dat de geïnstalleerde versie van Windows een andere key heeft dan de key op de COA.Is mogelijk, maar TS moet dan wel beschikken over het installatiemedium incl. COA Kijk maar eens met bijvoorbeeld Magic Jellybean Keyfinder en vergelijk die met die op de sticker.

Dit progamma ken ik, maar dat zou de TS eens moeten uitvogelen.
Ben bekend met licenties op scholen (zelf gewerkt) en neem van mij aan dat dit de juiste weg is.

@Coenraad. Wat bedoel je? illegaal volgens het nederlands recht of volgens de doctrine van microsoft. Als je windows gebruikt, ga je akkoord met de voorwaarden die zij stellenAls je vervolgens vraagt waar dit dan staat in de wet of in de documenten van microsoft dan blijkt dat men het niet weet.Dan mag die trainer dus terug naar school

Terug naar deze situatie. Los van de discussie of de licentievoorwaarden uberhaupt geldig zijn, staat er alleen in de licentievoorwaarden dat je over een geldige key moet beschikken.In combinatie met de overeenkomst die je met Microsoft bent aangegaan Strikt genomen hoef ik deze key dus niet eens te gebruiken bij de installatie, maar mag ik een andere key nemen. Zo lang mijn totaal aanatal licenties maar voldoende is.Hier kan ik geen uitsluitsel over geven
Daarnaast zal een COA key niet geaccepteerd worden door een VLK installatie, dus dat gaat vanzelf al niet.

Met een progamma als Jelly Bean krijg je dat echt wel voor elkaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan