• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Active X elementen Excel (2007) werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjanus

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2008
Berichten
106
Beste experts,

Bij ons werken op steeds meer laptops de besturingselementen voor excel bestanden niet meer.

Dit heb ik geprobeerd:
* http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/843763-active-X-besturingselementen-werken-niet-meer is niet de oplossing.

* De fix (van +/- Maart) is niet de oplossing (in ieder geval krijg de melding dat deze er al op staat).

* Gekeken of de rechten voor active x te gebruiken in excel aan staan.


Het is rond eind Mei begin Juni ontstaan en het treft niet alle laptops maar het worden er wel steeds meer.

Heeft iemand een suggestie hoe dit te verhelpen?
(Laatste updates verwijderen mag vanuit het bedrijfsbeleid niet.)


Alvast bedankt.
 
Heb je ook die .exd bestanden verwijderd?
 
Vertel dan eens wat er gebeurd op het moment dat je een ActiveX object probeert te gebruiken. En zijn het wel ActiveX objecten? Plaats anders eens een voorbeeld van zo'n document.
 
Ze werken hier prima. Dus als je inderdaad alle .exd bestanden uit de userprofile hebt verwijderd dan zou ik zo ook niet weten waarom het bij jou niet goed gaat.
 
Wat ik nog geprobeerd heb (en niet werkt).

Appdata local - volledige temp map verwijderd.
Dit van alle users die op de laptop eens gebruik hebben gemaakt.

Werkt niet.
 
We weten allemaal dat de december 'up'date van Office voor deze problemen heeft gezorgd.

(Laatste updates verwijderen mag vanuit het bedrijfsbeleid niet.)

Dan wordt daarmee domheid als beleid geïntroduceerd.

Daarvoor kan geen enkel hulpforum een remedie bieden.
 
Wat ik nog geprobeerd heb (en niet werkt).

Appdata local - volledige temp map verwijderd.
Dit van alle users die op de laptop eens gebruik hebben gemaakt.

Werkt niet.

Het gaat niet om de APPDATA map maar om de user profile, dus de map waar %USERPROFILE% naar wijst. De .exd bestanden dienen te worden verwijderd uit alle daaronder liggende mappen.

Maar dat zal inderdaad niet helpen als de betreffende update aanwezig blijft.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad ook vanuit het gebruik profiel iedere .exd gezocht en verwijderd.

Bedankt voor jullie hulp.

Enige wat ik niet goed begrijp is: Dit is pas vanaf eind mei/begin Juni een probleem. De één heeft er last van de ander niet. Kan de december update dit later nog veroorzaakt hebben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan