Active x in E-mails

• Onderwerp starter Onderwerp starter AJd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AJd

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Bij het openen van verschillende e- mails in Outlook Express krijg ik de waarschuwing:

Een of meer ActiveX-besturingselementen kunnen niet worden weergegeven omdat:

Uw huidige beveiligingsinstellingen niet toestaan dat Active X besturingselementen op
deze pagina worden uitgevoerd, of omdat,
U een uitgever van een van de besturingselementen hebt geblokkeerd.

Ik heb in Internet Explorer wel wat zitten experimenteren met het beveiligingsniveau maar dat heeft geen effect gehad op de melding in Outlook Express.

Lijkt me niet zo'n lastig dingetje maar ik weet niet waar ik zoeken moet.

Dit wordt geregeld via de virusscanner [firewall]... en ik zou het ook zeker niet wijzigen!
Het grootste venijn [trojans e.d.] nestelt zich via deze activeX [on]gein op de PC... zelfs mail van betrouwbare afzenders moet je wantrouwen aangezien addressbooks steeds vaker "gehijacked" worden....... [eigen ervaring van gisteren.... activeX installeren om een "leuke kerstkaart" van een zeer betrouwbare kennis te kunnen bekijken... meteen trojan.filekiller.gh opgelopen.... zijn adresboek was "gekaapt"]

Laatst bewerkt:
Die beveiliging kom ik verder niet aan.
Maar aangezien ik het alleen bij deze pc tegenkom heb ik het vermoeden dat het een eenvoudige instelling in IE of outlook express is.

Ik wil geen oude topics opnieuw gaan openen eigenlijk, maar ik zit nu met hetzelfde probleem.

Er kwam iemand met het probleem van diezelfde melding als hij een nieuw bericht wou maken in Outlook. Nou heb ik een leeg mailtje met zijn account naar de mijne gestuurd, en als ik die open krijg ik dezelfde melding.

Voor zover ik weet is er niks gedownload wat een virus zou kunnen zijn.

Waar kan dit aan liggen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan