active x reparatie nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjotr10

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
Berichten
158
Hallo,

een probleem waar ik tegenaan loop: vanwege een windowspatch ergens in het voorjaar kan ik windosupdate niet meer bereiken. Hij stopt bij het zgn "bezig met zoeken naar updates" als via internet de machine gescand wordt. Ik heb er wat threads over gelezen vandaag (PC is overigens een PIII, 800 mhz met w98SE erop) In thread 259301 kreeg ik van XP_PC een IE fix voor iets anders. Deze IE fix denk ik ook te kunnen gebruiken voor de windows updateoplossing, maar hij start niet vanwege " error code 429" en het ontbreken van een activex element.
Konkreet: waar kan ik mijn versie van active x vinden in de pc?
en hebben jullie misschien een link waar ik active x evt. kan updaten dan wel repareren?

(het kringetje is nu :eek: geen active x, -> geen IE fix mogelijk -> geen windowsupdate mogelijk-> geen update mogelijk vanwege patch omdat ie fix niet wil fixen omdat activex dat niet wil:()
groet,
 
Dacht dat 98 niet meer ondersteunt werd,dus ook geen Updates meer:eek:
 
Dacht dat 98 niet meer ondersteunt werd,dus ook geen Updates meer:eek:

:D klopt; maar ik mis ook ongeveer vanaf maart 2006 of zoiets de laatste updates!
´k ben trouwens bezig om gehele bezit ( 4x en allemaal w98se om te toveren naar xp - geheugen erbij en zo- )maar intussen is IE 6 op "hoofd PC" tweetalig "opgevoed"en kan ik geen IE fix draaien. Vandaar mijn vraag naar een tussenoplossing.
groet,:)
 
Die activeX-jes, vraagt 'ie daar niet zelf om bij Windows Update?
Zou wel moeten namelijk.. ActiveX is uniek en gekoppeld aan een bepaalde website.
 
activex "niet active"

Hallo XP_PC

totdat ik gisteren die thread las dacht ik dat het aan mijn pc lag.

Maar, vanaf het bewuste moment doet ie exact wat anderen dus ook hadden. Het aanpassen van het register is mij te link; zo deskundig ben ik niet. Vandaar dat ik je IE fix ook op deze pc probeerde met het vermelde resultaat. (errorcode 429 enz.) Ik heb toen uiteindelijk een engelse IE geladen met het gevolg dat ie nu tweetalig is.

Bovendien kan ik ´m niet via instellingen> software> verwijderen, omdat ie -als ik dat -aanklik de keuzes add, repair en restore kent en niet delete! :confused:

Tussen haakjes: een overstap van w98se naar xp betekent niet dat ik automatisch een andere IE versie krijg (toch??), dus wil ik graag van het probleem af.

Heb je suggesties? graag!!:D
groet,
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan