• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ActiveCell.Offset bij filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielsprockel

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2013
Berichten
69
Hallo heren,

Met de VBA formule "ActiveCell.Offset( y, x)" kun je de geselecteerde cel verplaatsen.
Hoe krijg ik dit echter praktisch werkend indien de verplaatsing geschied in een gefilterde kolom.
De verplaatsing wil ik graag alleen hebben in de zichtbare regels.
De macro in het voorbeeld verplaatst de geselecteerde celwaarde naar de kolom ernaast (van D naar C) en gaat naar de volgende regel in kolom C.
Boven regel 10 (=ongefilterd regels) werkt dit prima, maar onder regel 10 (met filter) dus niet.
Na de verplaatsing van C12 naar D12 gaat de geselecteerde cel naar D13, dit echter niet zichtbaar is door het ingestelde filter.
Met welke VBA formule krijg ik mijn macro zodat de geselecteerde cel van D12 naar D15 gaat, dus de volgende zichtbare cel?


Bekijk bijlage Activecell.offset voorbeeld.xlsm

Alvast bedank,

Michiel
 
Met <Ctrl> + c en <Ctrl> + v gaat het waarschijnlijk nog eenvoudiger.
 
Hallo cow18,

Dit werkt prima!
Bedankt

VenA, in dit voorbeeld heb je gelijk dat het praktischer kan, maar daarom was het maar een eenvoudig voorbeeld.

Michiel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan