activeren in oneindige lus

• Onderwerp starter Onderwerp starter acra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Ik heb een nieuwe schijf in de PC gedaan (oude was kapot). Vervolgens XP geinstalleerd. Toen wilde ik XP activeren maar verscheen de ommerking dat mijn licentie het maximale aantal keren was gebruikt (dat vond ik al raar, dit is volgens mij de 2e keer dat ik 'm installeer). Maar goed, dit is nog steeds de zelfde PC maar dan met een nieuwe schijf dus ik wil die XP gewoon kunnen gebruiken. Ik heb toen telefonisch een nieuwe code gekregen, via zo'n bandje waarbij je eindeloze rijen cijfers in moet typen. En nu zit ik in een eindeloze lus. Na opstarten verschijnt de melding: Dit exemplaar van windows moet bij microsoft worden geactiveerd voor u zich aan kunt melden. Wilt u nu activeren?
Kies ik voor ja dan verschijnt even later: Windows is al geactiveerd. Vervolgend word ik afgemeld en zodra ik me weer aanmeld komt weer die "Dit exemplaar van Windows etc.". Ik kan ook nog kiezen voor nee maar dan word ik onmiddelijk afgemeld.
<zucht>
Weet iemand hoe dit op te lossen?
Groet,
Nora

Mogelijk heeft dit met rechten te maken.
Is de gebruiker waarmee jij wilt activeren wel lid van de groep administrators (hoofdgebruikers)?

Ik heb nog geen gebruikers gemaakt. Er is dus een gebruiker: de administrator.
PS: Via veilige modus kan ik ook niet in het systeem komen: Ik moet eerst windows activeren maar windows is al geactiveerd.
Groet, Nora

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan