Opgelost activeren office mac

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk48

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Berichten
234
Mijn hdd op de mac is vervangen door een ssd. Gevolg is dat office vraagt om de licentie. Als ik dat probeer op de lossen krijg ik steeds de melding: Kan geen verbinding maken met het hulpprogramma voor licentieverlening. Ik heb zelfs al een nieuw exemplaar aangeschaft, maar dezelfde melding blijft komen. Van alles al geprobeerd zoals oude versie verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Wat kan ik nog doen om office weer aan de praat te krijgen.
 
Kom hier een tool van MS tegen om licenties ‘netjes’ te verwijderen.
En daarna Office weer opnieuw installeren, vermoed ik.
Over welke macOS en Office hebben we het?
 
De licentie heb ik ook al netjes verwijderd met dat tooltje. Daarna Office weer opnieuw geinstalleerd. Heeft ook niet geholpen.
het gaat hier om macOS Sonoma en Office 2019.
 
Wellicht moet je dit via Microsoft website afhandelen?
  • To reinstall the Office, please log in to account.microsoft.com and sign in your Microsoft account.
  • Go to Services and Subscription
  • Once you see there your Office, click Install >> Install Office
Welke foutmelding krijg precies?
Misschien gewoon Microsoft bellen?
 
Ook deze suggestie heb ik al geprobeerd. Geen resultaat. De foutmelding die ik steeds krijg is: Kan geen verbinding maken met het hulpprogramma voor licentieverlening.
 
Deze pagina nog gevonden, moet je wel aan gang durven met Terminal…

Na herinstallatie van Office 2019 voor thuisgebruik (en Mac) kan ik mijn documenten niet bewerken; kan geen verbinding maken met het hulpprogramma voor licentieverlening.​


Hier nog andere Terminal tips die bij sommigen het probleem oploste:

License Storage - Unable to connect to the Licensing Helper on Mac​


After banging my head against the wall for about two hours, I finally figured it out. The Microsoft Office Licensing app has to be turned on. This is how you do it:
🍎>System Settings>General>Login Items> toggle switch for Microsoft Office Licensing.
 
Laatst bewerkt:
Dit lijkt me idd hetzelfde probleem. Ik ga eens kijken of ik dit aandurf!
 
Dit is wat ik nog vond op het net en het werkte!
The Microsoft Office Licensing app has to be turned on. This is how you do it:
🍎>System Settings>General>Login Items> toggle switch for Microsoft Office Licensing.
Probleem is dus opgelost! Met dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan