Activeren Western Digital 2 TB (Windows 7 32bit)

Status
Niet open voor verdere reacties.

waney123

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Berichten
165
Ik heb vandaag een 2 tb HD SATA op de computer aangesloten.
In de System/Device Manager/Disc Drives zie ik hem staan.
WDC WD20EARS 00MVWB0 en onder volumes/populate het volgende gezien :
Disk : Disk 1
Type : Unknown
Status : Not initialized
Partition Style : not applicable
Capacity : 1907729 mb
Mijn pc is een Acer Aspire E700

Hoe kan ik dit onder Windows activeren?
 
Hoi,
U moet hiervoor minimaal lid zijn van de groep Back-upoperators of Administrators.

Nieuwe schijven initialiseren

Klik in Schijfbeheer met de rechtermuisknop op de schijf die u wilt initialiseren en klik vervolgens op Schijf initialiseren.

Selecteer in het dialoogvenster Schijf initialiseren de schijven die u wilt initialiseren. U kunt aangeven of de partitiestijl MBR (Master Boot Record, hoofdopstartrecord) dan wel GPT (GUID Partition Table) moet worden gebruikt.

Opmerking
De schijf wordt geïnitialiseerd als standaardschijf.


Aanvullende overwegingen
Nieuwe schijven worden aangeduid als Niet geïnitialiseerd. Voordat u een schijf kunt gebruiken, moet deze worden geïnitialiseerd. Als u een schijf aan het systeem toevoegt en vervolgens Schijfbeheer start, wordt de wizard Schijf initialiseren gestart, zodat u de schijf kunt initialiseren
Bron: Help schijfbeheer..
Dat wil dus zeggen dat je je moet aanmelden als administrator op je pc.
Naar schijfbeheer:
windowstoets + r
typ
diskmgmt.msc
enter
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit bekend gemaakt als standaard schijf... heb niet het idee dat het geinitialiseerd is.Tenzij hij dit heel snel deed over 2 TB !
Bedankt !
 
Gaat inderdaad snel het initialiseren. Ik heb toevallig vandaag 2 van die WD 2TB geïnstalleerd. Daarna ging de quick formater ook lekker snel.
 
Graag gedaan en succes verder. :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan