Activeren windows 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramsy_b

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2005
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem. Moest 2 weken geleden voor een school een herinstallatie op een server verzorgen. De server was gecrashed, er stond windows 2003 server op en heb er nu windows 2008 server (standard) op geinstalleerd. Alles werkt goed op 1 ding na... het activeren :(

Als ik de server wil activeren krijg ik de melding: De host voor KMS kan niet worden gevonden in DNS (0X8007232B). De school heeft licenties via appsitdiensten dus heeft een legale VLK-key gekregen voor de server.

Op het internet staat wel het een en ander over KMS, maar ik begrijp het eerlijk gezegd niet helemaal. De eenvoudigste oplossing zou een MAK-key (Multiple Activation Key) zijn... maar die heb ik niet. En een andere oplossing zou een KMS-hostserver zijn, maar dat begrijp ik niet helemaal... Misschien is dit wel een domme vraag maar dit is mijn eerste windows 2008 server :o

Heeft iemand misschien een oplossing voor mij??

Eerste plek waar ik zou gaan vragen is bij het bedrijf/instantie die de licenties verzorgt heeft. Lijkt er namelijk (wat mij betreft) op dat de eigen KMS-server van dat bedrijf/instantie dat de licenties heeft geleverd moet worden gecontacteerd voor activatie. Wellicht moet daar eerst iets voor ingesteld worden aan jouw kant (zie dat er een DNS-error wordt gegeven, dat duidt op een netwerk-probleem aan jouw kant).

Ik ga ervan uit dat Internet-toegang wél werkt op de server momenteel (dus dat websites etc. op Internet bereikt kunnen worden), dus dat het niet een algemeen Internet-probleem is, maar alleen een probleem om de KMS-server te bereiken.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor jullie reacties! :D

Ik ga er morgen meteen mee bezig. Server heeft gewoon internet en is zelf DNS. Ik ga proberen telefonisch de server te activeren en anders bel ik naar apsitdiensten.

Ik laat jullie weten of het is gelukt.

Gr Ramsy!

Gelukt!

Hoi allemaal,

Heb contact opgenomen. Ik kon dezelfde key gebruiken als MAK-code. Probleem is dus opgelost :D

bedankt voor de reacties!

Gr Ramsy

Graag gedaan. Mooi dat het opgelost is, nu! :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan