Activeren Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipflipsen

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2001
Berichten
221
Hallo,

Ik heb een probleem. Mijn computer (Acer met Windows Vista geïnstalleerd) is kapot.
Mijn harde schijf is nog in orde. Ik heb van iemand een computer (HP-Compaq) gekregen.
Nu heb ik de harde schijf van mijn kapotte computer in de HP geplaatst, en de computer opgestart.
Na een tijdje rammelen, aanpassen van allerhande hardware drivers, start het systeem gewoon op.
Ik heb er nu 1 1/2 dag mee gewerkt, en alles werkt goed.

Het enigste is, dat ik Windows opnieuw moet activeren. Maar hoe gaat dit nu in zijn werk.
De Windows versie is een OEM versie, welke origineel geïnstalleerd was op de Acer computer.
Kan ik die nu gewoon activeren?
 
Goedemorgen,

Nee dat gaat niet de oem windows versie is voor de acer en zal niet werken op de hp en over het algemeen is het verstandig een schone installatie te doen .
 
Ja, dat dacht ik al, howel de OEM versie van de Acer wel gewoon werkt op de HP.
Alleen de activatie is dan het probleem.

Nou ja, dan zal het wel een schone installatie worden.

Het is niet voor mezelf. Dus zal ik die persoon er op moeten wijzen, dat alle software opnieuw dient te worden geïnstalleerd.
Daar zal hij niet echt blij mee zijn, maar het kan niet anders.
 
Hoi,

Werken ja maar activeren nee, wat heeft er op de hp voor besturing gestaan als het de zelfde vista is zou je de activatiecode van de hp kunnen proberen.
 
Laatst bewerkt:
Op de Acer stond Windows Vista Home Premium. Op de HP heeft Windows Vista Bussiness gestaan. Ik ga het toch maar even proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan