activeren XP home editie

Status
Niet open voor verdere reacties.

bibba

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2003
Berichten
361
heb vrijdag bij iemand XP home geactiveerd, het is een tweede hands pc. Nu is die persoon hier bij mij en zegt dat ze voor die activatie 199 euro moet betalen. Moet ze die betalen of is dat geen waar?
 
Daar heb ik nog nooit van gehoord! Onzin lijkt mij dus. Ik zou trouwens wel eens willen weten hoe die persoon op deze onzin is gekomen, wat voor verhaal meldt hij/zij?

Alle info over produkt-activatie (MPA) kan je hier vinden.
 
Laatst bewerkt:
Als die XP home al op een andere computer geïnstalleerd en geactiveerd is geweest, zou dat nog best wel eens kunnen, dan gaan ze er namelijk van uit dat hij/zij XP op 2 computers heeft staan en moet er dus 2x licentie betaald worden....
 
Als die win xp home van jouw was, en je hebt hem geactiveerd,zou dat kunnen.
Anders is ze na dertig dagen denk ik de pineut?
Windows ME dan maar weer....?
 
Ik zou toch meer info willen, ik heb ook een 2e hands pc met daarop onlangs XP (wel nieuw) geinstalleerd. Niks aan de hand. Als de activatie is gelukt is dat volstrekt anoniem volgens MS, dus hoe kan die persoon op 199 euro komen, waar staat zoiets beschreven?
 
Het klopt inderdaad dat meer dan een keer activeren geld kost, maar 199 euro? Vraag me af waar dat bedrag vandaan komt en bovendien: hoe wil MS dat bedrag innen? Houd ons op de hoogte!
Grtz
Joep
 
Geplaatst door joepheldoorn
Het klopt inderdaad dat meer dan een keer activeren geld kost, maar 199 euro? Vraag me af waar dat bedrag vandaan komt en bovendien: hoe wil MS dat bedrag innen? Houd ons op de hoogte!
Grtz
Joep

Uit de faq van MS
"Als de software opnieuw moet worden geïnstalleerd, is er dan ook een reactivering nodig?
Neen, de toepassingen mogen zo vaak als nodig opnieuw worden geïnstalleerd op eenzelfde toestel. Als de harde schijf echter opnieuw wordt geformatteerd voor de herinstallatie, moet er opnieuw worden geactiveerd."

Daar zie ik geen kosten bij staan? PC-maat van mij heeft al tig keer de boel er opnieuw opgezet, nooit iets van kosten meegemaakt
 
Des te meer redenen om activatie-cracks te gaan gebruiken, zodat je niet met m$ in de clinch ligt, maar wel met licentie de software gebruikt....
 
Hoi sarvo,

Is een dergelijke tip niet in strijd met de huisregels waaraan je onderaan zelf refereert/ Of begrijp ik het niet goed? Overigens doet dat niets af aan je tip, maar dat terzijde...
Grtz
Joep
 
Die persoon haar broer heeft die pc tweedehands gekocht, en cadeau gedaan aan haar. Toen zij de pc bij haar thuis aanzette kwam er op dat ze moest activeren, binnen de 30 dagen. Vorige vrijdag kwam ze bij ons en vertelde dat, dus heb ik hem geäctiveerd. Nu vandaag kwam ze terug bij ons, en zei dat haar broer had gezegd dat het haar 199euro ging kosten. Ik zei dat het niet kon, na wat discussie begon ikzelf te twijfelen. Dus daarom stelde ik dan maar de vraag via de helpsite, of dat juist is of niet.
 
Geplaatst door joepheldoorn
Hoi sarvo,

Is een dergelijke tip niet in strijd met de huisregels waaraan je onderaan zelf refereert/ Of begrijp ik het niet goed? Overigens doet dat niets af aan je tip, maar dat terzijde...
Grtz
Joep

Nee hoor, praten over warez mag, als je maar niet vertelt waar je ze vandaan haalt en daarbij beroep ik me op vrijheid van meningsuiting, wat mag, zo lang je maar geen anderen beledigt :D
 
Ok Sarvo, da's duidelijk. ben bovendien niet roomser dan de paus; ging me puur en alleen om de huisregels.
grtz en thx
Joep
 
tot nu toe heeft ze nog altijd geen rekening ontvangen, dus het zal wel in orde zijn.
Bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan