activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jean42

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
2.977
Beste

Ik heb gisteren telefonisch mijne winxp geactiveerd omdat ik moeilijkheden had omdat via internet te doen.
Bij het activeren van winxp via internet kreeg ik altijd te lezen dat ik de sleutel al meer dan 10 maal had gebruikt en dat is niet zo.
Ze zeiden aan de telefoon waarom ik dat deed?
Ik zei omdat winxp ernaar vroeg (nog zoveel dagen om te activeren).
Moeten we winxp wel activeren?
Wat gebeurd er als ik dat niet doe?
Ik heb een legale winversie en deze staat alleen maar op deze pc.

mvg

Jean
 
Ja, je moet Windows XP activeren. Als je dat niet doet zul je Windows XP na 30 dagen niet meer kunnen gebruiken.
Ik weet niet wat er mis is met die activeringscheck, maar soms moet je gewoon een paar keer proberen via internet te activeren, soms werkt het opeens wel. Anders kun je ook gewoon via de telefoon activeren. En trouwens, je hebt een legale versie, dus je hoeft je nergens zorgen om te maken.

Edit: Oh, ik lees dat je Windows al geactiveerd hebt. Haha, dat stukje had ik waarschijnlijk overgeslagen. Maar goed, no worries. :p
 
Laatst bewerkt:
Is het een OEM-versie?

Verandering productactivering (OEM) Windows XP

Microsoft gaat stoppen met de internetactivering van alle Windows XP productsleutels van OEM's voor grote multinationals.

Grote multinationals hebben vaak een directe licentieafspraak met Microsoft waardoor ze Windows software kunnen installeren via System Lock Preinstall (SLP) waardoor ze legaal de productactivering omzeilen.

Om het illegaal distribueren van deze OEM productsleutels tegen te gaan, zal Microsoft de mogelijkheid van het activeren van deze sleutels via het internet stopzetten.

Wanneer in de toekomst een klant of een reseller probeert een sleutel te activeren die vermeldt staat op de lijst van “foute” sleutels zal de online productactivering wizard vermelden dat er contact moet worden opgenomen met Microsoft klantenservice om een nieuwe sleutel aan te vragen. Bron: vnunet.nl
Zie ook: tweakers.net

En deze, het volgende heb ik in een eerder topic gepost: ik keek vorige week in één van de Logboeken, stond dat m'n wachtwoord verloopt over 30 dagen, (alweer, had ik in februari ook al). MS opgebeld, blijkt dat zelfs na een crash van bv een cd-speler zo'n melding in het logboek kan geven maar wordt in de regel automatisch weer verlengd, zonder dat de gebruiker maar iets merkt. Ook een verandering van een firewall kán zo'n melding geven. Inderdaad, in juli van Norton naar ZA gegaan en ook hier de activatie-melding. Waarschijnlijk had ik in februari dit jaar ook niets hoeven doen maar kennelijk is de kennis onder de technici bij MS iets verschillend.
 
OK bedankt voor juliie reactie.


Jean
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan