pasan
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 6 nov 2010
hallo
met de volgende code kopieer ik een blad naar een nieuw workbook
in blad 1 is cel P1... "P1=AE1" en AE1 heeft een formule =now()-8.5/24
ik wilde graag dat cel "P1" in het opgeslagen blad de datum waarde omzet naar tekst.
dit gaat op zich ook wel goed maar alleen in het hoofd bestand veranderd cel "P1"ook van formule naar een vreemde datum waarde
dit is uiteraard niet de bedoeling, alleen het nieuwe blad moet veranderen en het hoofd blad dus niet.
ik dacht omdat het stukje rode code text na ActiveSheet.Copy After:=ActiveSheet komt dat hiermee alleen het gekopieerde blad de active sheet zou zijn
maar schijnbaar dus niet?
het stukje in het rood daar gaat het volgens mij mis
iemand een suggestie?
met de volgende code kopieer ik een blad naar een nieuw workbook
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Application.ScreenUpdating = False
Sheets("blad1").Copy
With ActiveWorkbook
Application.DisplayAlerts = False
.SaveAs "G:\zelf gemaakte exel bestanden\" & Format(DateValue(Now - 8.5 / 24), "dd-mm-yyyy") & ".xls"
ActiveSheet.Copy After:=ActiveSheet
With ActiveSheet
.Shapes("CommandButton1").Delete
[COLOR="red"]Range("P1").Value = Range("AE1").Text[/COLOR]
End With
.Close
Application.DisplayAlerts = True
End With
Application.ScreenUpdating = True
ThisWorkbook.Save
End Sub
in blad 1 is cel P1... "P1=AE1" en AE1 heeft een formule =now()-8.5/24
ik wilde graag dat cel "P1" in het opgeslagen blad de datum waarde omzet naar tekst.
dit gaat op zich ook wel goed maar alleen in het hoofd bestand veranderd cel "P1"ook van formule naar een vreemde datum waarde
dit is uiteraard niet de bedoeling, alleen het nieuwe blad moet veranderen en het hoofd blad dus niet.
ik dacht omdat het stukje rode code text na ActiveSheet.Copy After:=ActiveSheet komt dat hiermee alleen het gekopieerde blad de active sheet zou zijn
maar schijnbaar dus niet?
het stukje in het rood daar gaat het volgens mij mis
iemand een suggestie?
Laatst bewerkt: