• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"ActiveWorkbook.SaveLinkValue = True" <- wat doet dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arito

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2006
Beste helpers,

Ik ben een aantal VBA macro's aan het herschrijven, maar daar zie ik erg vaak de volgende code in terugkomen:

Code:
ActiveWorkbook.SaveLinkValue = True

Meestal wordt een bestand geopend, en dan deze code gebruikt en dan blijft het bestand open staan.

Ik heb een beetje gegoogled, maar ik kom er niet achter wat precies deze code doet en in welke situaties je het zou moeten gebruiken. Weet iemand hier meer van?

Bedankt!

Daar hoort nog een 's' aan vast.

Code:
ActiveWorkbook.SaveLinkValues = True

Als je die regel in een module plaatst en drukt F1 (Help vba), was je nergens op uitgekomen.
Maar als je 'Activeworkbook.' met punt typt krijg je een lijstje te zien.
Vul je die regel aan; Activeworkbook.savelink, had je in de lijst zien staan "savelinkValues".
Druk dan F1 en je was er achter gekomen dat het onderstaande doet.

In het volgende voorbeeld wordt gezorgd dat waarden voor externe koppelingen bij de werkmap worden opgeslagen.

Dat zorgt ervoor dat gegevens die uit externe links in het document terecht komen worden opgeslagen als vaste waarden in het document. De link wordt dan niet ververst en de waarden blijven zoals ze zijn. Het is trouwens meervoud:

edmoor,

Dat klopt volgens mij niet. Ik heb 2 workbooks gemaakt: "Sheet1 en Sheet2". Twee aparte documenten dus. In Sheet1 link ik naar Sheet2. Sheet2 heb ik afgesloten en als ik dan in Sheet1 de macro run:

Code:

Blijven het links naar Sheet2.

HSV,

In het volgende voorbeeld wordt gezorgd dat waarden voor externe koppelingen bij de werkmap worden opgeslagen.

Dit had ik inderdaad met zoekmachines gevonden, maar hoe wordt het dan opgeslagen? Als ik in A1 een link heb naar een ander document waar het getal 100 staat en ik draai deze macro staat er nog steeds een link. Heeft het iets te maken met de volgende keer dat een bestand wordt geopend oid?

Bvd,

Het is niets anders dan het vinkje zetten bij de Opties van Excel → geavanceerd → 'Externe koppelingswaarden opslaan'.
Google maar even wat het doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan