ActiveX-besturingselement

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silvie

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2003
Berichten
401
Eergisteren heb ik de laaste update voor Xp binnengehaald.
Sinds die dag krijg ik op sommige internet pagina's deze melding te zien.

759448Image1.jpg


Ik vind dit bset lastig,ook vooral omdat het op veel pagina's te zien krijg en dan steeds weg moet klikken.
Na het wegklikken gebeurt er ook niets.

Wie van jullie weet hoe ik dit weg kan krijgen zonder dat ik dit weer terug in beeld komt?
 
als je het mij vraagt heeft dit te maken met die laatste update omdat er laatst iets (weet niet meer precies was) te doen was over een flaw in windows mbt ActiveX controls. Dus als je ervan af wilt, kan je die laatste patch er weer van af gooien, alleen loop je dan het risico dat iemand er misbruik van maakt (oftewel: je bezoekt een site die die flaw misbruikt en bingo! je hebt een of ander virus of iets anders vreemds binnen). Je kan ook je leven een stuk makkelijker maken door niet meer met Internet Explorer te surfen, maar Mozilla FireFox gebruiken. Lees over die flaw ook even dit: http://www.webwereld.nl/articles/40735/windows-patches-zorgen-voor-problemen-bij-hp-gebruikers.html
Op webwereld is ook ergens het originele artikel te vinden dat de hele problematiek bespreekt, maar da's geloof ik nu al weer een week of 2 á 3 geleden (microsoft is niet zo snel met z'n updates meestal)....
 
jean42 zei:

Deze heb ik gedownload,maar het werkt helaas niet.:confused:


dropl zei:
als je het mij vraagt heeft dit te maken met die laatste update omdat er laatst iets (weet niet meer precies was) te doen was over een flaw in windows mbt ActiveX controls. Dus als je ervan af wilt, kan je die laatste patch er weer van af gooien, alleen loop je dan het risico dat iemand er misbruik van maakt (oftewel: je bezoekt een site die die flaw misbruikt en bingo! je hebt een of ander virus of iets anders vreemds binnen). Je kan ook je leven een stuk makkelijker maken door niet meer met Internet Explorer te surfen, maar Mozilla FireFox gebruiken. Lees over die flaw ook even dit: http://www.webwereld.nl/articles/40735/windows-patches-zorgen-voor-problemen-bij-hp-gebruikers.html
Op webwereld is ook ergens het originele artikel te vinden dat de hele problematiek bespreekt, maar da's geloof ik nu al weer een week of 2 á 3 geleden (microsoft is niet zo snel met z'n updates meestal)....

Ik wou al een tijdje firefox gaan gebruiken,die heb ik nu gedownload en krijg nu die meldingen niet meer.:thumb:
 
Silvie zei:
Eergisteren heb ik de laaste update voor Xp binnengehaald.
Sinds die dag krijg ik op sommige internet pagina's deze melding te zien.

759448Image1.jpg

Tot op heden geen last gehad met de updates. Maar nadat ik deze post aan het lezen was met jouw bijlage erbij ging bij mij een lampje branden toen ik gisteren op de webpagina van @Home was, en daar een trailer wilde gaan bekijken. Ik kreeg daar ook exact dezelfde melding met venster en verder daar niet meer over nagedacht. De trailer wordt afgespeeld met QuickTime (ActiveX-besturingselement) en is geinstalleerd op mijn pc. Zodra Internet Explorer wordt afgesloten en weer opstart en de trailer wil bekijken krijg ik iedere keer dat venster wederom te zien! Er is inderdaad iets niet in de haak Silvie maar wat? Het zou inderdaad iets met die updates te maken kunnen hebben zoals dropl ook al aanhaalde.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan