ActiveX is niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

diekkie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Doordat ik het "geweldige" Windows 8 had upgedate naar 8.1 werkt mijn beveiligingscam niet meer.
De website waar de beelden worden uitgezonden geeft als melding : ActiveX is niet geinstalleerd !

Iemand die in goed Nederlands kan uitleggen hoe ik dit weer kan installeren?
Alvast bedankt

Diekkie

De melding zal wel (ietwat) anders zijn dan je citeerde, lijkt mij.

Kijk in de Invoegtoepassingen sectie van Internet Explorer of mogelijk de ActiveX control van die cam is uitgeschakeld.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> inetcpl.cpl -> tabblad Programma's -> knop Invoegtoepassingen beheren (of zoiets). Loop alle subsecties daar na op uitgeschakelde items.
Eventueel zet je de URL van die cam in het tabblad Beveiliging erbij in de zone "Vertrouwde websites" of in de zone "Intranet", zodat de beveiliging wat soepeler is afgesteld m.b.t. die cam.

En verder kun je kijken naar Compatibiliteitsmode inschakelen (ik weet even niet waar je dat kunt inschakelen, als het uitstaat).

Overigens zou ik vermoeden dat je een oude cam hebt, want het gedwongen gebruik van ActiveX (en daarmee verplicht het gebruik van Internet Explorer) zorgt voor potentiële compatibiliteits- en beveiligingsproblemen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,
ScreenHunter_01 Oct. 21 10.29.png
Alles wat je aandraagde als oplossing heb ik al geprobeerd..
Hierbij een screenshot.. misschien kun je er wat mee?

Voor smartphones/tablets etc kun je apps downloaden/installeren, zie hier

Voor de rest heb ik geen idee [ik ga ervan uit dat je Internet Explorer gebruikt hebt voor de schermafdruk.]
Contacteer Microsoft en/of Marmitek voor support.

Tijs.

Systeemherstel tot vóór de 8.1 update, neem ik aan?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan