activiteit wireless

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Ik heb in mijn huis een draadloos netwerk, waarop ik (bij mijn) weten alleen de verbinding gebruik.

Maar een beetje paranoïde gedachte van mij, maar kan ik op een of andere manier zien of er iemand op mijn netwerk zit. ik gebruik zelf wpa2 beveiliging.

Ik heb een Linksys WRT54GC router

Ik heb al in de router gekeken, maar kan niks vinden wat dat kan doen.

Bestaat er van die software die dat kan bespeuren?

Alvast bedankt

Als het gied is kun je in je router logging aanzetten waardoor je kunt zien wie er geconnect is/heeft met jou router.

Andere optie is sniffen maar dan zit je op het randje van de illegaliteit

Als het gied is kun je in je router logging aanzetten waardoor je kunt zien wie er geconnect is/heeft met jou router.

Andere optie is sniffen maar dan zit je op het randje van de illegaliteit

JA dat log bestand gebeuren had ik helemaal over het hoofd gezien, maar zoals het er nu uitziet maak ik er alleen gebruik van

In ieder geval bedankt, nu blijf ik wel legaal bezig?

... hebb in mijn huis een draadloos netwerk, waarop ik (bij mijn) weten alleen de verbinding gebruik.

Maar een beetje paranoïde gedachte van mij, maar kan ik op een of andere manier zien of er iemand op mijn netwerk zit. ik gebruik zelf wpa2 beveiliging.

Klik hier om nog eens te controleren of je de belangrijkste 'stappen' voor beveiliging hebt geregeld:

- toegangswachtwoord tot je router wijzigen; en evt. SSID-naam wijzigen en de broadcasting hiervan uitschakelen (dit laatste leidt soms tot connectieproblemen overigens).
- MAC-filtering inschakelen
- wpa2-encryptie inschakelen.

In bovenvermelde link staat onderaan de link naar de manual van de WRT54G en hoe je deze drie zaken regelt.
Mocht je twijfelen of er op dit moment oneigenlijk gebruik wordt gemaakt van je (inter-)netverbinding, wijzig dan in elke geval ook de WPA-sleutel.

Door naar het kijken van de ledjes op mijn router, viel het mij op dat er een hoge activiteit was.

Ik heb nu mijn WPA2 key veranderd, broadcasting uitzetten kan niet, anders werkt mijn Sitecom WL124 niet meer.

Dat met de MAC adressen lijkt mij een beetje veel werk.

Maar wat houdt dat SSID uitzetten in, dat is toch hetzelfde als onzichtbaar(broadcasting) maken

Hoi,

Ja, dat is hetzelfde SSID-broadcasting uitschakelen dus ....
Dat van MAC-filtering 'teveel werk zou zijn' is onzin. Juist het beperken van de toegang tot je router, wat je hiermee bereikt is een prima beveiligingsoptie. Je moet dus filtering regelen voor de draadloze netwerkkaart van zowel je pc/laptop áls je WL-124

Nou dat is de bedoeling niet, wel vind ik dat als er oplossingen worden aangegeven die niks oplossen dan wordt het tijd om te lezen en te begrijpen waarom het niet gaat werken en daarom de artikels met hoe het wel, en niet te doen. Zo leer je dus ook pc's maken door zelf te lezen.

Hoi,

Ja, dat is hetzelfde SSID-broadcasting uitschakelen dus ....
Dat van MAC-filtering 'teveel werk zou zijn' is onzin. Juist het beperken van de toegang tot je router, wat je hiermee bereikt is een prima beveiligingsoptie. Je moet dus filtering regelen voor de draadloze netwerkkaart van zowel je pc/laptop áls je WL-124

Ik heb vandaag toch het mac filtering gedaan, viel inderdaad wel mee, was wel leuk, en mijn netwerk lijkt nu wel wat rustiger te zijn geworden, en sneller

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan